17-10-2008, 14:44 PM
"Musta numbri" ehk vanasõidukite registri loomise juures viibinud kodanik vastab kodanike probleemitõstatustele:
"Musta numbri" registris oleval sõidukil on tehnoülevaatuse välp pikem, seega sealt on võimalik säästu tekitada. Raskesõidukimaksu peab hetkel siiski maksma, aga see oleks järgmine samm "musta numbri" edendamise töös ja peaks olema täiesti saavutatav läbirääkimiste teel. Rasketehnikat on "musta numbri" registris hetkel liiga vähe, kui üldse, seega pole alust asjaga tegeleda. Siin ei tuleks ennast vastandada riigile, sest "musta numbri" seadustamise entusiastid ei ole riik, kuigi nad on valdavalt selle riigi kodanikud. Palun kõikidel vanatehnikahuvilistel oma riigile suunatud viha hoopis minu peale välja elada.
Kui sadul või muu sarnane ja nimetatud autol siiski väga iseloomulik detail ei ole originaal või originaaldetailiga äravahetamiseni sarnane (koopia), siis selles osas tõesti punkte ei saa. Pigem tuleks üle vaadata, kui suure protsendi moodustab see detail kogumahust, aga julgen arvata, et konkreetselt sel mudelil on see väga olulise tähtsusega detail.
Mõlkis, aga originaalse kasti suhtes olen arvamusel, et seda ei pea sirgeks taguma ja veelvähem pahteldama. Kast ei ole ju katki vaid iseloomulike kasutusjälgedega, mis ei vähenda hindamistabelis nõutud originaalsust. Põhimõtteliselt on see võrreldav kulunud aga terve nahkpolstriga sõiduautos. Seega kasti osas peaks 95% originaalsust siiski säilinud olema. Iseküsimus on muidugi helkurites, mida algselt ilmselt ei olnud. Ja video järgi on ka raskusi tegeliku originaalsuse hindamisega. Haagised hinnatakse eraldi ja haagisele "musta numbri" andmine ei sõltu veduki seisundist. Kuid ilmselt on selgi juhul siiski probleem uuemas sadulas.
Ja lõpuks, kas on üldse esitatud avaldus ARK büroole sõiduki vanasõidukite registrisse kandmiseks, kas hindajad on sõidukit hinnanud? Kui sellegi poolest ei ole tulemus kodanikule rahuldav, võiks esitada ka järelepärimise või kasvõi kaebuse. Selle võib saata näiteks otse ARK-i. Ei pea muidugi hirmus kaebavas vormis esitama, aga vahel jäävad mõned asjad lihtsalt ebaselgeks või möödaräägituks ja tulemuseks ongi valesti registreeritud või hoopis registreerimata vanatehnika.
Abi saab ka http://www.brett.ee/ kui vaidlused lähevad juba tõsisemaks.
PS Seda, et vanaaegsed bussid, kallurid ja muu rasketehnika ongi luksuse ülim vorm ja oluliselt kallimad kui mugavad limusiinid, ei ole ju mingi uudis. Vähemalt mind see küll ei ehmataks, "kroomi hiilguses" veendunud inimesi aga ilmselt küll.
"Musta numbri" registris oleval sõidukil on tehnoülevaatuse välp pikem, seega sealt on võimalik säästu tekitada. Raskesõidukimaksu peab hetkel siiski maksma, aga see oleks järgmine samm "musta numbri" edendamise töös ja peaks olema täiesti saavutatav läbirääkimiste teel. Rasketehnikat on "musta numbri" registris hetkel liiga vähe, kui üldse, seega pole alust asjaga tegeleda. Siin ei tuleks ennast vastandada riigile, sest "musta numbri" seadustamise entusiastid ei ole riik, kuigi nad on valdavalt selle riigi kodanikud. Palun kõikidel vanatehnikahuvilistel oma riigile suunatud viha hoopis minu peale välja elada.
Kui sadul või muu sarnane ja nimetatud autol siiski väga iseloomulik detail ei ole originaal või originaaldetailiga äravahetamiseni sarnane (koopia), siis selles osas tõesti punkte ei saa. Pigem tuleks üle vaadata, kui suure protsendi moodustab see detail kogumahust, aga julgen arvata, et konkreetselt sel mudelil on see väga olulise tähtsusega detail.
Mõlkis, aga originaalse kasti suhtes olen arvamusel, et seda ei pea sirgeks taguma ja veelvähem pahteldama. Kast ei ole ju katki vaid iseloomulike kasutusjälgedega, mis ei vähenda hindamistabelis nõutud originaalsust. Põhimõtteliselt on see võrreldav kulunud aga terve nahkpolstriga sõiduautos. Seega kasti osas peaks 95% originaalsust siiski säilinud olema. Iseküsimus on muidugi helkurites, mida algselt ilmselt ei olnud. Ja video järgi on ka raskusi tegeliku originaalsuse hindamisega. Haagised hinnatakse eraldi ja haagisele "musta numbri" andmine ei sõltu veduki seisundist. Kuid ilmselt on selgi juhul siiski probleem uuemas sadulas.
Ja lõpuks, kas on üldse esitatud avaldus ARK büroole sõiduki vanasõidukite registrisse kandmiseks, kas hindajad on sõidukit hinnanud? Kui sellegi poolest ei ole tulemus kodanikule rahuldav, võiks esitada ka järelepärimise või kasvõi kaebuse. Selle võib saata näiteks otse ARK-i. Ei pea muidugi hirmus kaebavas vormis esitama, aga vahel jäävad mõned asjad lihtsalt ebaselgeks või möödaräägituks ja tulemuseks ongi valesti registreeritud või hoopis registreerimata vanatehnika.
Abi saab ka http://www.brett.ee/ kui vaidlused lähevad juba tõsisemaks.
PS Seda, et vanaaegsed bussid, kallurid ja muu rasketehnika ongi luksuse ülim vorm ja oluliselt kallimad kui mugavad limusiinid, ei ole ju mingi uudis. Vähemalt mind see küll ei ehmataks, "kroomi hiilguses" veendunud inimesi aga ilmselt küll.
Tõnu Piibur
5116265