27-10-2008, 21:03 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-10-2008, 22:31 PM ja muutjaks oli Janka.)
Kõigepealt aitüma LK foorumisse postitatud lingi eest!
Ma nüüd kah väheke targutaks kahel teemal.
Esiteks ventilatsioon ja küte.
Neid "kioskis" veedetud aastaid on metsamehe karjääri jooksul kuhjunud kümmekond. Teine kodu, võiks öelda, kuigi tegelikult päriskodus sai oldud vaid kaks päeva nädala jooksul.
Talvel aitavad kuudi soojapidavusele väga suurel osal kaasa need originaalsed õhuvahedega topeltaknad. Kui ikka vähegi võimalik, siis tasub need ära kasutada. Kui see aken katki läks (vandaalitsemine), siis asemele paigaldatud pleksiklaasi kaudu lahkus juba hullult palju sooja - seda oli kohe märgata kütteks kulutatud gaasi järgi.
Suvel palavaga (ja seda tuuletut kuumust on talutud üksjagu, sest päev kulus unele ja jahedam öö tööle) sai kõik aknad pärani aetud. Sitikate eest kaitsesid vastavad rullidel allakeritavad võrgud ning putkas tekkis iseenesest kerge õhu liikumine, mille tingis kuudi seinte erinev temperatuur. Linnatõmbetuule efekt. Igatahes väljas heinamaal oli kuumem, kui putkas lina all lesides.
Mingi sundventilatsiooni järele ma küll iialgi puudust tundma ei pidanud.
Need restid, mida soome keelne tekst keelas kinni toppida (just nimelt toppida) on mõeldud külmkapi normaalseks tööks. Teadagi - gaasi pealt käib ja vajab jahutust ning põlemisprotsess ka värsket õhku.
Talvel said need avad otse loomulikult väljastpoolt kinni kaetud, sest piisav värske õhk oli põranda kohal kapi taga alati olemas ja tuulise ilmaga oli vahel tegemist, et sokid jalga jääksid . Need kuudid, mis meile jõuavad on üksjagu ära aetud ja väga hõredad.
Teiseks, kaalujaotus esivedusel kaubikul (nimetagem teda siis esialgu veel nii).
Esiots peab olema alati raskem. Pakuks huupi 60/40 või 55/45.
50/50 on küll jah mõnus, aga turvaline ainult sirgel teel. Libedasse kurvi - esiots ei pea enam. Järsk mäkketõus - ei vea nagu tarvis.
Võid ju üle kontrollida esiveduse sõiduautoga, saad praktikas teada. Mul ainult esivedused viimased kümme aastat tagumiku all olnudki. Nende seas igapäevaselt kaubik (nüüd juba teine), peaksid teadma, et ei valeta.
Eks hoian silma peal neil sinu tegemistel ja loodan, et tuleb üks hää masin lõpuks. Edu!
Ma nüüd kah väheke targutaks kahel teemal.
Esiteks ventilatsioon ja küte.
Neid "kioskis" veedetud aastaid on metsamehe karjääri jooksul kuhjunud kümmekond. Teine kodu, võiks öelda, kuigi tegelikult päriskodus sai oldud vaid kaks päeva nädala jooksul.
Talvel aitavad kuudi soojapidavusele väga suurel osal kaasa need originaalsed õhuvahedega topeltaknad. Kui ikka vähegi võimalik, siis tasub need ära kasutada. Kui see aken katki läks (vandaalitsemine), siis asemele paigaldatud pleksiklaasi kaudu lahkus juba hullult palju sooja - seda oli kohe märgata kütteks kulutatud gaasi järgi.
Suvel palavaga (ja seda tuuletut kuumust on talutud üksjagu, sest päev kulus unele ja jahedam öö tööle) sai kõik aknad pärani aetud. Sitikate eest kaitsesid vastavad rullidel allakeritavad võrgud ning putkas tekkis iseenesest kerge õhu liikumine, mille tingis kuudi seinte erinev temperatuur. Linnatõmbetuule efekt. Igatahes väljas heinamaal oli kuumem, kui putkas lina all lesides.
Mingi sundventilatsiooni järele ma küll iialgi puudust tundma ei pidanud.
Need restid, mida soome keelne tekst keelas kinni toppida (just nimelt toppida) on mõeldud külmkapi normaalseks tööks. Teadagi - gaasi pealt käib ja vajab jahutust ning põlemisprotsess ka värsket õhku.
Talvel said need avad otse loomulikult väljastpoolt kinni kaetud, sest piisav värske õhk oli põranda kohal kapi taga alati olemas ja tuulise ilmaga oli vahel tegemist, et sokid jalga jääksid . Need kuudid, mis meile jõuavad on üksjagu ära aetud ja väga hõredad.
Teiseks, kaalujaotus esivedusel kaubikul (nimetagem teda siis esialgu veel nii).
Esiots peab olema alati raskem. Pakuks huupi 60/40 või 55/45.
50/50 on küll jah mõnus, aga turvaline ainult sirgel teel. Libedasse kurvi - esiots ei pea enam. Järsk mäkketõus - ei vea nagu tarvis.
Võid ju üle kontrollida esiveduse sõiduautoga, saad praktikas teada. Mul ainult esivedused viimased kümme aastat tagumiku all olnudki. Nende seas igapäevaselt kaubik (nüüd juba teine), peaksid teadma, et ei valeta.
Eks hoian silma peal neil sinu tegemistel ja loodan, et tuleb üks hää masin lõpuks. Edu!