02-11-2008, 11:40 AM
CORRADOg60 Kirjutas:Mis kurat on nii rasket/keerulist selles paari nupu/kangi liigutamises? Aega pole võtnud, aga julgen väita, et korras sooja masina käivitamisele üle 5-6sek-i küll ei kulu.
Ühes endises töökohas tähendas(ja väidetavalt tähendab siiani) ükskõik millise masina üle ca 5-10 mindi tühjalt tööle jätmine korraliku peapesu saamist ükskõik milliselt juhtkonna liikmelt. Peamehhanik näiteks arvas, et võid nüüd starteri ja aku lattu hoiule viia, kui sul neid kavas kasutada ei ole...
Hea on kui sul on üldse võimalik niimoodi kange liigutades ta käima saada. 90% masinatest ei ole starteriga varustatud enam, sest põllumees on nii vaene, et ei jõua akut osta. Sitemal juhul ka puruksläinud käivitusmootori starteri asendus on probleemne.
Isiklikult viiks rutuga selle starteri ja aku lattu hoiule, traktori omakorda Kuusakoski. Neid sinna seeaasta õnneks juba korralikult läinud. Tartus ühe platsipeal olen isikliklut ca 50kanti näinud läbikäinud seeaasta.
Samas ütle mulle, milline jobu sinna kabiini istub. Millise mehe sa palkad, et ta tööd selles masinas veel teeks. Noor koolilõpetanu kaeb esmalt masinapargi üle ja kui tõesti kuskilt paremat tööd pole võtta, siis suure punnimise peale läheb ka selle masina peale.
Vanad pässid ei suuda enam seal 8h ja 5p nädalas peal olla. Läbikatsetatud teema. Ja need kes suudavad räägivad palganumbrist mis on vähemalt kahekordne keskmine.
Kuid üldiselt on see masin suht ajalugu. Hetkel on suht selge see, et pankrotti läheb see, kes põllumajandusest elatub ja kolhoosiaegse tehnikaga läbi ajab.
Tänapäeva tehnika on niipalju arenenud, et tuleb mõelda põllumehel kas suurendada, leida põllumajanduse kõrvale teine töö või lõpetada.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.