04-11-2008, 15:43 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-11-2008, 15:44 PM ja muutjaks oli CORRADOg60.)
corvus Kirjutas:Sai siin huvi pärast lapatud pisut kirjandust, ja leitud andmed, et õiged numbrid oleks näiteks SMD-62 (T-150K) mootoril mitte üle 248g/KWh ehk 182g/hjh kohta ,nominaalvõimsusel siis vastavalt 217g/KWh ja 160g/hjh kohta, D-240/243 (MTZ-80/82) mootoril nominaalis 220g/KWh ja 162g/hjh kohta./KWtiit Kirjutas:See vene traktorite kohta toodud erikulu 250-260 g/kWh tundub otse väntvõllilt mõõtes kuidagi suur olevat. Kuidas seda üldse mõõdeti kas jõuvõtuvõllilt? Uued rekka diislid peaks hakkama saama ka <200 g/kWhMeistrimees Kirjutas:Tean, et pea kõik vene traktori mootorid kulutavad kütet 175-190 grammi kw kohta tunnis. Kahjuks pole selliseid võrdlevaid andmeid lääne masinate mootorite kohta. Seega, kas lääne masinad on ökonoomsemad?turboga mootorid mis väga hästi põletavad saavad ka 170 hakkama aga üldjuhul jah on 180g/hj/h diiselmootori reegel - ükskõik kus maal ta toodetud on.
Surfasin siin ka mööda lääne traktoritootjate internetilehekülgi.
Enamus ei kipu vastavaid andmeid avaldama, aga mõnede tootjate andmeist leidsin numbrid vahemikus 197-212g/KWh kohta.
Suure raamaturiiulites sobramise peale leidsin ka oma traktoristipõlve aegsed kaustad, kus kirjas kui palju tunde ja kütet mingi põllu ja töö peale kulus jms. Et püüan ka õhtul pisut arvutamisega tegeleda.
