Korvi veosüsteem - ile.
#6

yllar21 Kirjutas:... "kodutreitud" hammasratta võid teha sama hammaste arvuga küll, aga ülekandes on siiski oluline ratta läbimõõt, millele hambad toetuvad. Kui jääb minu sõnastus kohmakaks, siis mõtlen seda, et ühesuguse hammastearvuga on võimalik teha väikese erinevusega hammasrattaid, mis annavad suurtel pööretel juba tunda (kui jäljendada võimalikult etteantud ðablooni).

Ei ole nii.

Hammasrataste (joon)mõõdud - läbimõõt, hambaprofiili (evolvendi) kuju, laius, sügavus vms ei mängi vedava ja veetava võlli kiiruste suhete juures MITTE MINGISUGUST rolli. Rolli mängivad vaid hammaste arvud ja ei miski muu.

Kui mul on nt hammasülekanne 17/26, siis veetav hammasratas teeb ALATI siis 17 täispööret, kui vedav võll teeb 26 täispööret.

Mõtle natuke, siis saad ka ise aru, et see on nii (erinevalt nt rihmülekandest, kus tõepoolest rihma ja rihmarataste kuju jm omadused mängivad keerulisi rolle ja muudavad pisinatuke ülekandesuhet).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Korvi veosüsteem - ile. - Autor: miilits - 05-11-2008, 05:59 AM
RE: Korvi veosüsteem - ile. - Autor: yllar21 - 05-11-2008, 19:30 PM
RE: Korvi veosüsteem - ile. - Autor: valdo - 05-11-2008, 21:14 PM
RE: Korvi veosüsteem - ile. - Autor: yllar21 - 06-11-2008, 00:13 AM
RE: Korvi veosüsteem - ile. - Autor: motamees - 06-11-2008, 00:36 AM
RE: Korvi veosüsteem - ile. - Autor: valdo - 06-11-2008, 00:38 AM
RE: Korvi veosüsteem - ile. - Autor: suur - 05-01-2009, 14:03 PM
RE: Korvi veosüsteem - ile. - Autor: motamees - 06-11-2008, 00:55 AM
RE: Korvi veosüsteem - ile. - Autor: tiit - 06-11-2008, 19:29 PM
RE: Korvi veosüsteem - ile. - Autor: J.Lagle^ - 07-11-2008, 17:28 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne