12-11-2008, 23:50 PM
Uurisin natuke kuupäevi ja vin-koode ning tegin ka vastavad parandused oma märkmetesse. Igatahes...
574AJU puhul on asi selge. Buss endine Viljandi ATP 650. Originaalis 5297EAC. Soetatud 91 lõpus (täpset kuupäeva varem ei teadnud). See on iseenesest huvitav, sest nüüd on teadaolevalt juba 2 bussi Viljandi bussipargis, mis tulid NL mingi x-aastaku raames juba peale EV iseseisvumist. Seejuures nr. 650 oli selgelt viimane buss enne 14 aasta pikkust vaheaega, mis võeti arvele uuena. Teine EV ajal tulnu oli PAZ 3205 nr. 581 (see õnnetu Pala Põhikooli buss), kuid see tuli varem, septembris 91.
580AJU ei ole ikka 100% kindel. Selleks peaks teadma ka ülejäänud kahe Taisto LAZi VIN koode, aga see on praeguseks hetkeks üsna keeruline. Taistol olid ka veel 575AJU ja 562AJU, mis ARKi registris on veel üleval, kuid reaalselt ei pruugi enam eksisteerida. Samas vaadates arvele võtmise kuupäevasid Viljandi bussipargis, on väga suure tõenäosusega 580AJU puhul tegemist endise nr. 652-ga, originaalmärgiga 7621EAC. Arvele võetud 21.04.90.
Mõlemad bussid läksid riikliku aktsiaseltsi Viljandi ATP Suure-Jaani kolonni eraldamise käigus 8.aprillil 1993 üle loodud Suure-Jaani valla munitsipaalettevõttele "Transport", mis peale erastamist aastal 98 hakkas kandma nime OÜ SJ Trans. Umbes sel ajal sai ka ettevõtte omanikuks AS Taisto ning aastal 2000 organiseeriti ettevõte ümber aktsiaseltsiks Suure-Jaani Buss, millest omakorda kasvas aja jooksul välja AS Taisto Bussid. Samal aastal võeti need LAZid liinilt.
Niipalju siis ajalugu.
Eks Albu oskab siia ka üht-teist lisada õige pea.
574AJU puhul on asi selge. Buss endine Viljandi ATP 650. Originaalis 5297EAC. Soetatud 91 lõpus (täpset kuupäeva varem ei teadnud). See on iseenesest huvitav, sest nüüd on teadaolevalt juba 2 bussi Viljandi bussipargis, mis tulid NL mingi x-aastaku raames juba peale EV iseseisvumist. Seejuures nr. 650 oli selgelt viimane buss enne 14 aasta pikkust vaheaega, mis võeti arvele uuena. Teine EV ajal tulnu oli PAZ 3205 nr. 581 (see õnnetu Pala Põhikooli buss), kuid see tuli varem, septembris 91.
580AJU ei ole ikka 100% kindel. Selleks peaks teadma ka ülejäänud kahe Taisto LAZi VIN koode, aga see on praeguseks hetkeks üsna keeruline. Taistol olid ka veel 575AJU ja 562AJU, mis ARKi registris on veel üleval, kuid reaalselt ei pruugi enam eksisteerida. Samas vaadates arvele võtmise kuupäevasid Viljandi bussipargis, on väga suure tõenäosusega 580AJU puhul tegemist endise nr. 652-ga, originaalmärgiga 7621EAC. Arvele võetud 21.04.90.
Mõlemad bussid läksid riikliku aktsiaseltsi Viljandi ATP Suure-Jaani kolonni eraldamise käigus 8.aprillil 1993 üle loodud Suure-Jaani valla munitsipaalettevõttele "Transport", mis peale erastamist aastal 98 hakkas kandma nime OÜ SJ Trans. Umbes sel ajal sai ka ettevõtte omanikuks AS Taisto ning aastal 2000 organiseeriti ettevõte ümber aktsiaseltsiks Suure-Jaani Buss, millest omakorda kasvas aja jooksul välja AS Taisto Bussid. Samal aastal võeti need LAZid liinilt.
Niipalju siis ajalugu.
Eks Albu oskab siia ka üht-teist lisada õige pea.