13-11-2008, 23:21 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-11-2008, 23:22 PM ja muutjaks oli valdo.)
karlarnold Kirjutas:Timm Kirjutas:"Villis" on tulnud Willys Jeep'st, mille koopia on GAZ-67 ja GAZ-67B.
Koopia? Võibolla siiski analoog oleks korrektsem sõna?
Oh, koopia küll nüüd üldsegi mitte
Jah, "iivani" (nii 67t kutsuti) üldkuju ja üldprintsiibi osas võeti jänkistani villiselt eeskuju. Aga kui laskuda detailide tasemele, siis näeme villisest hoopis erinevat pilti.a) Mootor ja käigukast võeti varem tootmises olnud GAZ-AA-lt, mis olid omakorda koopiad Ford-AA vastavatest agregaatidest (Ford ehitas 1930.a. paiku ju GAZi tehase)
b) Paljud käiguosa detailid olid võetud GAZ-11 ehk nn "uue emka" neliveovariandi GAZ-61 pealt. GAZ-11 oli omakorda edasiarendus "vanast emkast" ehk GAZ-M-1st (teise mootoriga), mis oli omakorda jälle üsna täpne koopia Ford-V8-40st. Minumeelest on näiteks "iivani" tagasild üsnagi detailse täpsusega identne 1933.a. Ford-V8-40 tagasillaga, isegi poldid peaks olema viimseni tollkeermes, erinevalt ülejäänud autost. Sama sild pandi hiljem Pobi alla taas kord muudatusteta või mõne ülipisi-muudatusega.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembris avatud L,P 11-18
