15-11-2008, 10:47 AM
Julgustuseks üks õpetlik lugu: seisin mina aastaid tagasi Motorexil vanamootorratta klubi boksis, kuhu olime pannud imiteeritud liivakõrbesele pinnale vaatamiseks valiku vanadest Indianidest. Kohal oli umbes 90 protsenti Eestis tol hetkel olevatest Indianidest. Küll aga iga kümnes mööda jalutav tegelane rääkis loo "et see siin pole veel midagi, mul vanaisal/onul/naabrimehel on/oli kuuriall veel selline Indian, mis oli poole suurem, kardaaniveoga/kuulipildujaga/tagurpidikäiguga ja kõige sellega on sõidetud nii palju, et meie ,poisikesed, pole niipalju elanudki..." Loodame, et sama ei juhtu LAZ bussidega, kus enamus foorumlastest on LAZ bussiga juba aastaid tegelenud ja sina noor ja entusiastlik Albu, said nüüd ka enesele kaks LAZ bussi ja meie nüüd ütleme, et kehv tehing, sest meil siin külameestel on palju paremad LAZ-id.
On ju ilmagi selge, et vanatehnkat ei vaadata ilusa värvi järgi, sellest ilust tuleb osata läbi näha. Käisin minagi neid Antsla LAZ-e vaatamas ja pidin poolteist aastat tagasi isegi sappa haakima, sest need on ühed vähestest, mis on säilinud vägagi komplektsetena ja ei ole hilise kasutamise käigus mugavamaks täiustatud. ZIL-i mootoreid ja muid tehnilisi nüansse leidub Eestis veel piisavas koguses ja pigem tuleks mõelda uute tehniliste sõlmede leidmisele, mitte vanade parandamisele. Sisu ja muid spetsiifilisi detaile liigub oluliselt vähem.
Endal äsja lõppenud kogemus RAF bussiga, mis kõikidel on hoovis olemas aga paraku mingi rääbisena või ümberehitusena. Uutest detailidest koostatud RAF-i pole aga kellelgi ja ei hakkagi olema kui võrrelda asja mõtekust ja teostuse hinda. LAZ buss käib üldjuhul samasse kategooriasse. Ehk siis viimane aeg on üks LAZ vähemalt aastaga korda teha ja võib üsnagi veendunud olla, et kümnekonna aasta pärast on see ainuke sõitev madalate istmetega LAZ Eestis. Ja sa ainuke elusolev bussijuht, kes oskab LAZ bussil kahe ringiga efektselt käiku sisse panna.
Korralikuks lähenemiseks oleks ehk mõistlik buss ikkagi enne "molekuleerida" ja siis asuda uutest juppidest ja detailidest komplekteerima, mitte igasugu lühiühendustega enne bussi maha põletada. Reisijad ei andesta seda, kui restaureerimise käigus jäi mingi detail kahe silma vahele ja kõik see avaldub hiljem pimedal talveööl inimtühjal maanteel ja asendus LAZ buss on veel restaureerimisel ja kulud katab...
On ju ilmagi selge, et vanatehnkat ei vaadata ilusa värvi järgi, sellest ilust tuleb osata läbi näha. Käisin minagi neid Antsla LAZ-e vaatamas ja pidin poolteist aastat tagasi isegi sappa haakima, sest need on ühed vähestest, mis on säilinud vägagi komplektsetena ja ei ole hilise kasutamise käigus mugavamaks täiustatud. ZIL-i mootoreid ja muid tehnilisi nüansse leidub Eestis veel piisavas koguses ja pigem tuleks mõelda uute tehniliste sõlmede leidmisele, mitte vanade parandamisele. Sisu ja muid spetsiifilisi detaile liigub oluliselt vähem.
Endal äsja lõppenud kogemus RAF bussiga, mis kõikidel on hoovis olemas aga paraku mingi rääbisena või ümberehitusena. Uutest detailidest koostatud RAF-i pole aga kellelgi ja ei hakkagi olema kui võrrelda asja mõtekust ja teostuse hinda. LAZ buss käib üldjuhul samasse kategooriasse. Ehk siis viimane aeg on üks LAZ vähemalt aastaga korda teha ja võib üsnagi veendunud olla, et kümnekonna aasta pärast on see ainuke sõitev madalate istmetega LAZ Eestis. Ja sa ainuke elusolev bussijuht, kes oskab LAZ bussil kahe ringiga efektselt käiku sisse panna.
Korralikuks lähenemiseks oleks ehk mõistlik buss ikkagi enne "molekuleerida" ja siis asuda uutest juppidest ja detailidest komplekteerima, mitte igasugu lühiühendustega enne bussi maha põletada. Reisijad ei andesta seda, kui restaureerimise käigus jäi mingi detail kahe silma vahele ja kõik see avaldub hiljem pimedal talveööl inimtühjal maanteel ja asendus LAZ buss on veel restaureerimisel ja kulud katab...
Tõnu Piibur
5116265