01-12-2008, 14:49 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-12-2008, 14:54 PM ja muutjaks oli valdo.)
LE sätete eiramiseks annab õiguse valgus- ja/või helisignaali kasutamine. Ehk siis maakeeles - kas sinise vilkuri põlemine või sireeni töötamine. Sama kehtib kolonnis sõitjate kohta, kui kolonni ees/taga on samade tunnustega autod. Kui neid pole, peab ALATI ja IGA SÕIDUK järgima LE sätteid. See on sätestatud liiklusseaduses (https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12988858) § 71 "Eritalituse sõiduk" all.
Kui sireeni-vilkurit peal polnud ja sõiduk tekitas liiklusohtliku olukorra (ei lasknud jalakäijat üle tee), siis soovitan pöörduda politsei poole (kui on teada autonumber). Peale selle - kui sa viitsid, võid juihi lisaks veel enda solvamise eest kohtusse kaevata, kuna kellelgi ei ole jalakäijale õigus solvavaid märguandeid näidata. Iseasi muidugi, kas Sa viitsid seda teed ette võtta.
Mida ma igal juhul soovitan teha, on uurida välja selle auto kuuluvus ja saata vastava firma ja/või asutuse juhtkonnale kuri kiri koos selgitusega toimunu kohta. Kohtusse ei pea ju kaebama, vaid seda võib ähvardada. Enamikel juhtudel järgneb sellele firmasisene autojuhi "vaibale kutsumine", st edaspidi selliseid asju enam ei toimu.
Minu puhul tegi sarnaseid "mehetegusid" hulk aastaid tagasi üks Falcki sõidukitest. Jätsin numbri meelde ning tegin olukorra kirjeldusega digiallkirjaga e-kirja nii Falcki juhtkonnale kui ka turvafirmadele litsentsi andvale asutusele. Kahe nädala pärast sain vastu e-kirja, kus oli kirjas, et nahaalselt käitunud autojuhi küsimus oli firmas arutlusel ja teda karistati noomitusega ning põhipalga lisatasude äravõtmisega üheks kuuks.
Kui sireeni-vilkurit peal polnud ja sõiduk tekitas liiklusohtliku olukorra (ei lasknud jalakäijat üle tee), siis soovitan pöörduda politsei poole (kui on teada autonumber). Peale selle - kui sa viitsid, võid juihi lisaks veel enda solvamise eest kohtusse kaevata, kuna kellelgi ei ole jalakäijale õigus solvavaid märguandeid näidata. Iseasi muidugi, kas Sa viitsid seda teed ette võtta.
Mida ma igal juhul soovitan teha, on uurida välja selle auto kuuluvus ja saata vastava firma ja/või asutuse juhtkonnale kuri kiri koos selgitusega toimunu kohta. Kohtusse ei pea ju kaebama, vaid seda võib ähvardada. Enamikel juhtudel järgneb sellele firmasisene autojuhi "vaibale kutsumine", st edaspidi selliseid asju enam ei toimu.
Minu puhul tegi sarnaseid "mehetegusid" hulk aastaid tagasi üks Falcki sõidukitest. Jätsin numbri meelde ning tegin olukorra kirjeldusega digiallkirjaga e-kirja nii Falcki juhtkonnale kui ka turvafirmadele litsentsi andvale asutusele. Kahe nädala pärast sain vastu e-kirja, kus oli kirjas, et nahaalselt käitunud autojuhi küsimus oli firmas arutlusel ja teda karistati noomitusega ning põhipalga lisatasude äravõtmisega üheks kuuks.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud R,L,P 11-18