03-12-2008, 22:53 PM
siim006 Kirjutas:1)Kiirendada tuleb reipalt, sest kiirendades kulub kõige rohkem kütust.
Vastupidi - mida raskema jalaga Sa oled ja mida reipamalt kiirendad, seda rohkem seda va põlev-olust kulub võrreldes rahuliku sõiduga. Ära unusta, et gaasile vaikselt ja väikeses koguses vajutades töötab ainult peadüüs, samal ajal kui pedaali järsult alla surudes pritsib oma tubli annuse ollust lisaks kiirenduspump ning gaasi allpool (põhjas või selle lähedal) hoides uhab pisevalt lisa veel ökonomaiser. Gaasi rahulikult ja väikeses koguses vajutades kaks viimast kas ei rakendu või rakenduvad üliväikesel määral.
siim006 Kirjutas:2)Sõida võimalikul kõrge käiguga. Linnas 50km/h ja 5.käin on kõige õkom.
Kõik õige, aga kõrge käigu ja madala pöördega ei saa üle pingutada. Paljudel (enamikel) sisepõlemismootoritel ei ole vaiksel tuuril töötades jõudu. Lausa surm mootorile on aga sellisel vaiksel tuuril gaas põhja uhada ja niiviisi kiirendada. Samuti tapab seda nn "katkumine", st niivõrd väikeste pööretega sõit, et vedu on juba ebaühtlane.
siim006 Kirjutas:Karburaator on kõige õkonoomsem tühikäigul.
Täpselt risti vastupidine. Karburaatormootori töötamine tühikäigul, st töötamine suletud segusiibriga on kütuse ülim raiskamine. Vanematel autodel, millel õhuklapp (nn. "toores") ka käsitsi käis, oli lausa superraiskamine tühikäik + suletud õhuklapp. Kui Sa unustasid selle viimase mootori soojakssõitmise järel sisse vajutada, siis oli kütusekulu suurenemine 1,5 kuni 2 korda kindlalt garanteeritud
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel