07-12-2008, 01:25 AM
Vennas, kaugelt maalt, tegi juba märkuse, et ma pole pea nädala bussi teinud.
Olen küll. Asi aga liigub "nähtamatut" rada pidi edasi. No mõned nüansid ikka on jäädvustunud ka.
Kõigepealt sai põranda alla. Viimati märkisin küll gaasitrassi peno peale triibuga maha. Peale plaadi panekut pole aga kohe triipu plaadile tõmmanud. Hakkasin suure õhinaga kruve sisse kruttima. Järsku kerkis plaat harjumuspäratult ülespoole. No kurat, siin on ju trass all. Õnneks ei lasknud trassist läbi. Kõrvalolev kruvi oli ripsanud toru. Kontrollisin mõlemaid. Kohe muidugi kriipsusin põranda trasside kohalt üle. Ei maksa nii õhinasse minna.
Plaatide kinnitamiseks kasutasin pikki plekikruve. Et põrand siledaks jääks, lasin kruvidele peiteaugud ette.
Järgmiseks tööks sai katuseluugi sidumine laeplaadiga. Sisemine iluvõru (hoiab ka katuseluuki kinni) on peaaegu katuseluugi vastas. Sõiduautol ju lae paksust praktiliselt pole. Mul aga 5cm penot. Tuli siis liist niipalju madalamale tuua. Selleks ostsin uued 50mm kruvid. Paika pannes selgus aga, et kruvid on 5mm lühiksed. Reis poodi. 55mm kruve pole. Tuli võtta 60mm kruvid ja kõigil 5mm maha käiata. Seejärel natuke otsast vinti taastada.
[attachment=29016]
Peno varjamiseks vahekohast tõin katusemeeste käest musta plekiriba. Kruvid sisse, iluliist peale ja selline ta sai.
Praeahju koha peale panin igaks juhuks soojustuseks kivivilla.
Juhi istme taha tuleb väike vahesein. Selle tugipostid nikerdasin välja 5x5 prussist. Ruumi kokkuhoiu huvides lasin prussile sisse väiksed faasid. Selle koha peale läheb juhiistme seljatugi.
Loodiga pole bussi ehituse juures midagi teha. Ka mõõdulindiga ei saa õiget sotti - küljed ju kumerad. Seal peab mõõtma põrandast vinkliga. Ääreposti paikapanemisel kasutasin suurt "vinklit" (terve penotahvel).
Vaheseina vineeri varasin paika. Algul tikksaega, lõpupoole juba rellaka kettaga (liivapaberketas). Ikka kriips ja käiamine, kriips ja... See vineer (3mm) tuleb vist ära vahetada. Nati liiga õhuke. Tooli seljatugi paenutab teda läbi. Kui vahetuseks läheb, on töö palju lihtsam. Vana plaadi pealt saab tõmmise ja uus ainult välja saagida.
Ja lõppu üks nostalgiline pilt spetsiaalselt venna jaoks. See oli meie "laev", tagurpidi muidugi.
Olen küll. Asi aga liigub "nähtamatut" rada pidi edasi. No mõned nüansid ikka on jäädvustunud ka.
Kõigepealt sai põranda alla. Viimati märkisin küll gaasitrassi peno peale triibuga maha. Peale plaadi panekut pole aga kohe triipu plaadile tõmmanud. Hakkasin suure õhinaga kruve sisse kruttima. Järsku kerkis plaat harjumuspäratult ülespoole. No kurat, siin on ju trass all. Õnneks ei lasknud trassist läbi. Kõrvalolev kruvi oli ripsanud toru. Kontrollisin mõlemaid. Kohe muidugi kriipsusin põranda trasside kohalt üle. Ei maksa nii õhinasse minna.
Plaatide kinnitamiseks kasutasin pikki plekikruve. Et põrand siledaks jääks, lasin kruvidele peiteaugud ette.
Järgmiseks tööks sai katuseluugi sidumine laeplaadiga. Sisemine iluvõru (hoiab ka katuseluuki kinni) on peaaegu katuseluugi vastas. Sõiduautol ju lae paksust praktiliselt pole. Mul aga 5cm penot. Tuli siis liist niipalju madalamale tuua. Selleks ostsin uued 50mm kruvid. Paika pannes selgus aga, et kruvid on 5mm lühiksed. Reis poodi. 55mm kruve pole. Tuli võtta 60mm kruvid ja kõigil 5mm maha käiata. Seejärel natuke otsast vinti taastada.
[attachment=29016]
Peno varjamiseks vahekohast tõin katusemeeste käest musta plekiriba. Kruvid sisse, iluliist peale ja selline ta sai.
Praeahju koha peale panin igaks juhuks soojustuseks kivivilla.
Juhi istme taha tuleb väike vahesein. Selle tugipostid nikerdasin välja 5x5 prussist. Ruumi kokkuhoiu huvides lasin prussile sisse väiksed faasid. Selle koha peale läheb juhiistme seljatugi.
Loodiga pole bussi ehituse juures midagi teha. Ka mõõdulindiga ei saa õiget sotti - küljed ju kumerad. Seal peab mõõtma põrandast vinkliga. Ääreposti paikapanemisel kasutasin suurt "vinklit" (terve penotahvel).
Vaheseina vineeri varasin paika. Algul tikksaega, lõpupoole juba rellaka kettaga (liivapaberketas). Ikka kriips ja käiamine, kriips ja... See vineer (3mm) tuleb vist ära vahetada. Nati liiga õhuke. Tooli seljatugi paenutab teda läbi. Kui vahetuseks läheb, on töö palju lihtsam. Vana plaadi pealt saab tõmmise ja uus ainult välja saagida.
Ja lõppu üks nostalgiline pilt spetsiaalselt venna jaoks. See oli meie "laev", tagurpidi muidugi.