13-12-2008, 12:08 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-12-2008, 12:32 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
CORRADOg60 Kirjutas:Iseenesest suht sama suurusjärgu elukad, jaht 30tonni raskem, praam 5meetrit pikem samas.Nalja teed või? Eesti rauakolakas oli KOOS auto ja treileriga 80 tonni, see lukspaat ise 210 tonni! Ja kõrgus on kordi suurem probleem, kui laius või pikkus. Laius on Tallinn-Tartu trassil olematu mure, Tartu Maja valmismooduleid veetakse ööd-päevad läbi.
Imevedu oli tõesti selle Esline-trafo vedamine. Esiteks suhteliselt haruldane valmistoode, üliraske jne. See raudjunn (sõltumata minu ülisuurest veesõidukiarmastusest) on kõige tavalisem junn, kus veesõidukiga pole veel mitte mingit seost.
Sellises pikkuses-kaalus raudtarindeid veetakse üle maailma kogu aeg. Maailmas ehitatakse nimelt väga palju ja väga suuri objekte. Sillad, staadionid, tehasehooned, lennukid jne. Nende detailid on isegi suuremad. Ja ka reaalsete suurte, pikakde, kõrgete ja laiade veesõidukite vedu on tavaline. Nimelt ei asu enamus "väike"laevade tehastest teps mitte mere ääres sadamates, vaid puhta keset maad. Mis te arvate, kuidas need sajad superjahid suuruses 30X6 meetrit ja suuremad vette saadakse? Ikka veoautoga sadamasse, seal kiil alla, kraanaga vette ja siis 35 meetrit kõrge mast peale.
Kurat, Soomes on puidurekka kogukaal lubatud mingi 60 tonni vms. Oluline sündmus olnuks see siis, kui tõesti tulnuks Tallinnas trolli-trammi liinid maha võtta, olulisel hulgal märke ja puid saagida, mõnest idiootsest sillast, nagu too ülimadala sildeavaga puujunn Vaidas mis mitte kuhugi ei vii, üle põllu mööda sõita ning asi oleks kaalunud 200 tonni ja rohkem. Praegu oli tegu lihtsalt natuke suurema ülegabariidilise veoga, millest tehti nii meeletu meediasündmus, et suisa paha hakkab, Postimehes üle kahe lehe... Siis võiks nupukesi treida iga betoonist sillamooduli veost, mis üle 18,5 meetri kogupikkuses.
Edit: lihtsalt näide riistapuust, mille roolis olen ise ka olnud. Neid veetakse suisa läbi mandrite (Bruneid veeti risti läbi Austraalia) ilma igasuguste probleemideta. Autorong 30 meetrit pikk, 5,1 lai, kaalu on küll vähe, kokku vast 30 tonni. Ainult taga sõidab auto ja keegi ei ohi. Tegu siis VO70 Ericsson jahiga, mis ei ole üldse mingi eriliselt suur purjekas maailma mõistes. Põlluvahe teed pidi, lastakse uhke hooga sellisega. Pane tähele, kinnitatud vaid 8 tavalise koormarihmaga, taga pole mingeid pika veose märke etc, etc. See on arenenud maailm, mitte Eesti mendipedede-ametnike riik.