23-12-2008, 00:21 AM
Mõnede autode aerodünaamilisi andmeid:
mudel = drag coef / front area = cx
VW Lupo = 0.3 / 2.00 m2 =0.6
VWSharan= 0.31 / 2.68 m2 = 0.83
Voyager 2003 = 0.35 / 2.90 m2 = 1.015
Mida suurem auto, seda suurem on ristlõike pindala.
Mida kandilisem on auto, seda suurem on tuuletakistuse koefitsent.
Tuuletakistuse valem = tuuletakistuse koefitsent x ristlõike pindala x kiiruse ruut x õhu tiheds /2.
Kui Voyager sõidab 90 kmh = 25 m/s, siis temale mõjuv tuuletakistuse jõud on:
0.35 x 2.90 m2 x 25 x 25 x 1.3 (õhu tihedus) / 2 = 412 N
Töö A= F x s = 412 N x 25 m = 10300 J
Võimsus N = A /t = 10300J / 1 sec = 10300W = 10,3 Kw
Seega kulub Voyageril 90 km/h sõites tuuletakistuse ületamiseks 10.3 Kw mootori võimsust .... siia lisandub veel veidike veeretakistust.
Tuuletakistuse ületamiseks kuluv jõud sõltub ainult kiirusest, kuid ei sõltu massist .... veeretakistuse ületamiseks kuluv jõud sõltub massist ... tavaliselt ei avalda autotootjad veeretakistuse tegureid, kuid avaldavad õhutakistuse tegureid.
Silma järgi tunduvad Sharan ja Voyager "hirmus suured" olevat väikese Lupo kõrval ... kuid tuim arvutus ei annagi niiväga erinevaid ristlõike pindalasid.
mudel = drag coef / front area = cx
VW Lupo = 0.3 / 2.00 m2 =0.6
VWSharan= 0.31 / 2.68 m2 = 0.83
Voyager 2003 = 0.35 / 2.90 m2 = 1.015
Mida suurem auto, seda suurem on ristlõike pindala.
Mida kandilisem on auto, seda suurem on tuuletakistuse koefitsent.
Tuuletakistuse valem = tuuletakistuse koefitsent x ristlõike pindala x kiiruse ruut x õhu tiheds /2.
Kui Voyager sõidab 90 kmh = 25 m/s, siis temale mõjuv tuuletakistuse jõud on:
0.35 x 2.90 m2 x 25 x 25 x 1.3 (õhu tihedus) / 2 = 412 N
Töö A= F x s = 412 N x 25 m = 10300 J
Võimsus N = A /t = 10300J / 1 sec = 10300W = 10,3 Kw
Seega kulub Voyageril 90 km/h sõites tuuletakistuse ületamiseks 10.3 Kw mootori võimsust .... siia lisandub veel veidike veeretakistust.
Tuuletakistuse ületamiseks kuluv jõud sõltub ainult kiirusest, kuid ei sõltu massist .... veeretakistuse ületamiseks kuluv jõud sõltub massist ... tavaliselt ei avalda autotootjad veeretakistuse tegureid, kuid avaldavad õhutakistuse tegureid.
Silma järgi tunduvad Sharan ja Voyager "hirmus suured" olevat väikese Lupo kõrval ... kuid tuim arvutus ei annagi niiväga erinevaid ristlõike pindalasid.