25-12-2008, 22:24 PM
Ingliskeelne Wikipedia artikel veeretakistuse kohta, koos konkreetsete avuliste väärtustega erinevate veeretakistuste kohta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_resistance
Ingliskeelne Wikipedia artikel sõiduauto "ökö" rehvide veeretakistuste kohta (mudel ja mõõdud)
http://en.wikipedia.org/wiki/Low_rolling...ance_tires
Tavaline auto rehv asfaldil = 0.03
Ökorehv siledal maanteel = 0.006 (5 korda, ehk 500% väiksem!).
2000 kg kaaluva auto korral veeretakistuse jõud tavarehviga
F = 2000 x 9.81 x 0.03 = 588 N (ligikaudu sama, mis sai arvutatud eelnevalt Navara kohta).
Kuid "öko" rehvidega sama auto:
F= 2000 x 9.81 x 0.006 = 117 N.
Ehk ökorehvidega rasket dziipi peaks garaazis olema kergem lükata (117 N = 12 kg) , kui ülikerget ökoautot tavaliste rehvidega (189 N = 19kg).
Kas keegi on oma autole alla pannud viimases Wiki artiklis mainitud "ökorehve"? - kas on siis auto lükkamine tõesti 5 korda kergem?
http://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_resistance
Ingliskeelne Wikipedia artikel sõiduauto "ökö" rehvide veeretakistuste kohta (mudel ja mõõdud)
http://en.wikipedia.org/wiki/Low_rolling...ance_tires
Tavaline auto rehv asfaldil = 0.03
Ökorehv siledal maanteel = 0.006 (5 korda, ehk 500% väiksem!).
2000 kg kaaluva auto korral veeretakistuse jõud tavarehviga
F = 2000 x 9.81 x 0.03 = 588 N (ligikaudu sama, mis sai arvutatud eelnevalt Navara kohta).
Kuid "öko" rehvidega sama auto:
F= 2000 x 9.81 x 0.006 = 117 N.
Ehk ökorehvidega rasket dziipi peaks garaazis olema kergem lükata (117 N = 12 kg) , kui ülikerget ökoautot tavaliste rehvidega (189 N = 19kg).
Kas keegi on oma autole alla pannud viimases Wiki artiklis mainitud "ökorehve"? - kas on siis auto lükkamine tõesti 5 korda kergem?