28-12-2008, 17:47 PM
Ilusat pühadevahe kõigile!
Probleem lahendatud Kasutasin Heiki soovitatud EPO liimiga hammasratta taastamise meetodit kui seda nii võib nimetada. Suured tänud, Heiki! Olen sulle nüüd sixpaki sees küll Kui sa ei pea paljuks seda vastu võtta, siis saada mulle privas meil ja ehk õnnestub sulle see ära toimetada. Ise liigun rohkem Tallinna ja Haapsalu kandis, aga aegajalt satun ikka igasse Eesti nurka.
Aga asjast endast natuke ka. Tegin nii nagu Heiki soovitas. Pesin määrdest puhtaks sooja vee ja seebiga ning puhastasin hoolega nitrolahustiga. Korra mõtlesin, et võiks ka atsetooniga - sel põhjusel, et teeb ehk pinna karedamaks (liim nakkub paremini) juhul kui atsetoon seda plastmassi "sulatama" hakkab aga loobusin proovimast, kuna ei olnud endas kindel, et äkki keerab liiga palju terveid hambaid tuksi juhul kui panen kogemata liiga palju ja atsetoon hakkab mööda hambaid "edasi ronima".
Noja edasi segasin EPOt tirtsukese ja kandsin kogu kahjustatud pinna ulatuses (ja mõni hammas üle ka) peale. Muret valmistas natuke liimi voolamine - oleks tahtnud, et vigastatud kohale oleks liimi vähe paksemalt jäänud.
Siit ka üks küsimus - vanasti pandi EPO sisse alumiinimipulbrit, et see paksemaks muuta - kas nüüd on sama nipp või on mingit muud kraami saada?
Mul ei olnud alumiiniumipulbrit ja seega kohendasin aeg-ajalt spaatliga voolama läinud osa sinna tagasi, kuhu ma oleks tahtnud, et see jääks.
Liim saavutas hammaste sisse lõikamiseks vajaliku paksuse umbes 4 tunniga.
Ise seda reduktorit keerata ei saa, kuna tigu on korpuse sees täitsa peidus, ainult teoratta poolne serv on väljas. Oleks saanud teoreetiliselt rootori tagumisest otsast keerata kui mootor lahti võtta, aga mootori lahti võtmine ei tundunud hea plaan olevat, kuna see käib kokku mootori teraskorpuse servas olevate V-kujuliste nagade laiali painutamise teel. Kui oleks lahti võtnud, siis need nagad oleks tulnud kokku painutada ja seega võinud oskamatul käsitsemisel murduda. Lisaks hoiab ilmselt see mootori tagumine ots võlli ka paigal, seega ei oleks tigu enam lahti võetuna õiges asendis. Jällegi ma ei olnud endas kindel, seega valisin enda arust väiksema riski ja kasutasin hammaste sisse pööramiseks niiöelda tööreþiimi ehk panin kogu värgi kokku, ühendasin pistiku külge ja lasin mingi 10 korda ringi käia. Seda, et ta hakkaks üle viskama jälle, ma ei kartnud, sest tühikäigul (palja võlliga, ilma külge ühendatud kojameheta) ta ei visanud ka vigastatud hammastega üle - kontrollisin enne puhastamist selle järgi.
Hambad said ilusad ja teravad sisse ja liim jäi tiguratta külgedelt hambapõhjade kaudu niiöelda sillana toimima, mis suurendas minu silmis veelgi lootust, et see trikk võib isegi toimida.
Peale liimi lõplikku kivistumist (järgmisel päeval) panin kogu värgi kokku, määrisin korralikult Valvoline'i White Grease spray'ga (ma arvan, et see võiks sinna sobida küll) ja voila - asi töötab. Esimesel paaril ringi käimise korral tegi parandatud koha peal mootor veidi "raskemat" häält, aga see kadus ruttu.
Eks aeg näitab, kaua selline parandatud variant töötab, aga nüüd on salongipeeglist lisaks tagumise pingi naiste takseerimisele jälle ka muud tolku
Tänud ka kõikidele teistele soovituste eest ja näiteks uue tiguratta tegemise juurde pöördun tagasi, kui praegune nipp peaks osutuma lühiajaliseks.
Probleem lahendatud Kasutasin Heiki soovitatud EPO liimiga hammasratta taastamise meetodit kui seda nii võib nimetada. Suured tänud, Heiki! Olen sulle nüüd sixpaki sees küll Kui sa ei pea paljuks seda vastu võtta, siis saada mulle privas meil ja ehk õnnestub sulle see ära toimetada. Ise liigun rohkem Tallinna ja Haapsalu kandis, aga aegajalt satun ikka igasse Eesti nurka.
Aga asjast endast natuke ka. Tegin nii nagu Heiki soovitas. Pesin määrdest puhtaks sooja vee ja seebiga ning puhastasin hoolega nitrolahustiga. Korra mõtlesin, et võiks ka atsetooniga - sel põhjusel, et teeb ehk pinna karedamaks (liim nakkub paremini) juhul kui atsetoon seda plastmassi "sulatama" hakkab aga loobusin proovimast, kuna ei olnud endas kindel, et äkki keerab liiga palju terveid hambaid tuksi juhul kui panen kogemata liiga palju ja atsetoon hakkab mööda hambaid "edasi ronima".
Noja edasi segasin EPOt tirtsukese ja kandsin kogu kahjustatud pinna ulatuses (ja mõni hammas üle ka) peale. Muret valmistas natuke liimi voolamine - oleks tahtnud, et vigastatud kohale oleks liimi vähe paksemalt jäänud.
Siit ka üks küsimus - vanasti pandi EPO sisse alumiinimipulbrit, et see paksemaks muuta - kas nüüd on sama nipp või on mingit muud kraami saada?
Mul ei olnud alumiiniumipulbrit ja seega kohendasin aeg-ajalt spaatliga voolama läinud osa sinna tagasi, kuhu ma oleks tahtnud, et see jääks.
Liim saavutas hammaste sisse lõikamiseks vajaliku paksuse umbes 4 tunniga.
Ise seda reduktorit keerata ei saa, kuna tigu on korpuse sees täitsa peidus, ainult teoratta poolne serv on väljas. Oleks saanud teoreetiliselt rootori tagumisest otsast keerata kui mootor lahti võtta, aga mootori lahti võtmine ei tundunud hea plaan olevat, kuna see käib kokku mootori teraskorpuse servas olevate V-kujuliste nagade laiali painutamise teel. Kui oleks lahti võtnud, siis need nagad oleks tulnud kokku painutada ja seega võinud oskamatul käsitsemisel murduda. Lisaks hoiab ilmselt see mootori tagumine ots võlli ka paigal, seega ei oleks tigu enam lahti võetuna õiges asendis. Jällegi ma ei olnud endas kindel, seega valisin enda arust väiksema riski ja kasutasin hammaste sisse pööramiseks niiöelda tööreþiimi ehk panin kogu värgi kokku, ühendasin pistiku külge ja lasin mingi 10 korda ringi käia. Seda, et ta hakkaks üle viskama jälle, ma ei kartnud, sest tühikäigul (palja võlliga, ilma külge ühendatud kojameheta) ta ei visanud ka vigastatud hammastega üle - kontrollisin enne puhastamist selle järgi.
Hambad said ilusad ja teravad sisse ja liim jäi tiguratta külgedelt hambapõhjade kaudu niiöelda sillana toimima, mis suurendas minu silmis veelgi lootust, et see trikk võib isegi toimida.
Peale liimi lõplikku kivistumist (järgmisel päeval) panin kogu värgi kokku, määrisin korralikult Valvoline'i White Grease spray'ga (ma arvan, et see võiks sinna sobida küll) ja voila - asi töötab. Esimesel paaril ringi käimise korral tegi parandatud koha peal mootor veidi "raskemat" häält, aga see kadus ruttu.
Eks aeg näitab, kaua selline parandatud variant töötab, aga nüüd on salongipeeglist lisaks tagumise pingi naiste takseerimisele jälle ka muud tolku
Tänud ka kõikidele teistele soovituste eest ja näiteks uue tiguratta tegemise juurde pöördun tagasi, kui praegune nipp peaks osutuma lühiajaliseks.