30-01-2009, 14:45 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-01-2009, 15:15 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
Seltsimees Väravahehaanik, uute autode puhul ei ole küll keelatud turvapuuri paigaldamine aga on keelatud tehase turvavarustuse eemaldamine, deaktiveerimine etc. Kuna uued autod on varustatud õhpatjade ja pürotehniliste pingutitega turvavöödega, siis neid saab ümber ehitada tõesti vaid ja ainult EALi tehnilise kaardi jaoks ja olemasolul. Ja see on ka täiesti normaalne, uute autode puhul ei tõsta turvapuur või korvtoolid tavaliikluse mõistes kuskilt otsast turvalisust.
Kuid jutt käib siiski vanadest autodest ja see 25 aastat on ajale jalgu jäänud või kohe jäämas nõue. Täna on see juba 1983. See on tõesti varsti viimane piir, kus edasi hakkasid enamustest tehastest tulema juba suhteliselt kaasaegsemad autod.
F.I.A. appendix J tuli välja 1965 ja alates 1966 on alles puurid, turvakaared lahtistel autodel ja turvavööd kohustuslikud. 1966 on esimene aasta, kus toodi sisse mõiste "homologeering", kuni 1965 oli autosport suhteliselt vabade kätega. Seega kuni 31.12.1961 valmistusaastaga auto puhul ei ole isegi tõmmatud toru obligatoorne. Keevita turvapuur või poldi sisse, millest tahad. Lihtsalt on see iseenda ohutuse kohalt mõistlik teha heast materjalist ja korralikult. Autospordi mõistes on küll keelatud isegi originaal-alumiiniumpuuri kasutamine aga teeliikluses on see lubatud. Porschesid mei lei leia aga näiteks VW Iltis on just selline masin. Muuseas, selle sama olematu regulatsiooni pärast ei nõuta neilt autodelt isegi täna historic-sõitudel puure! Sest puudub regulatsioon, mida üldse aluseks võtta. Samas ei ole turvavarustuse kasutamine keelatud, kui keegi tahab oma torpeedo-kerega 70 aastat vanele ringrajaracerile looga ja traksid paigaldada...
Even when the present article does not demand them, rollbars
are strongly recommended for all other historic cars where
appropriate.
Requirements
(a) Periods A to E: rollbars/rollcages as specified below are
recommended, except for cars originally fitted with rollbars/
rollcages, which must have rollbars meeting or exceeding the
specification used on the car when it was used in competition in
its period.
b) For all other periods: rollbars/rollcages providing adequate
protection are obligatory, except for Series Production Touring
Cars and Series Production Grand Touring cars for which they
are strongly recommended. These rollbars/rollcages may meet
the period specifications (except with regard to constructions
made from light alloy, see below), or if not must be built according
to the specifications set out in this article.
Vanusegrupp F ehk 1962-1966 homologeeringueelne aeg, on selline natuke kahtlane, puur peaks olema ja see vist siis kõige algelisem ehk 6-punkti puur.
1966 ja edasi on olemas juba konkreetsed regulatsioonid minimaalsetele nõudmistele. Aja jooksul on näiteks peakaare toruläbimõõt suurenenud, Eestis tuntud sellena, et vanad Vihuri puurid täna autorallisse ei kõlba. Sama on ka legendaarsete Karksi korvtoolide ja Norma traksidega. Kuid teeliiklusesse need kõik kõlbavad! Ehk 01.01.1966 kuni 31.12.1983 toodetud autodele paigalda auto tootmisaastal kehtinud miinimumnõuetele vastav turvavarustus, moodsama võib alati panna, ja oled õige mees. Puuri puhul tuleb kindlasti paigaldada ka pehmendused!
Need ongi regulatsioonid, mida peab ka ARK ning miilits tundma ning arvestama. Seaduse mittetundmine ei vabasta vastutusest. Ja seaduste "tegemisel" omalooming on keelatud.
Kuid jutt käib siiski vanadest autodest ja see 25 aastat on ajale jalgu jäänud või kohe jäämas nõue. Täna on see juba 1983. See on tõesti varsti viimane piir, kus edasi hakkasid enamustest tehastest tulema juba suhteliselt kaasaegsemad autod.
F.I.A. appendix J tuli välja 1965 ja alates 1966 on alles puurid, turvakaared lahtistel autodel ja turvavööd kohustuslikud. 1966 on esimene aasta, kus toodi sisse mõiste "homologeering", kuni 1965 oli autosport suhteliselt vabade kätega. Seega kuni 31.12.1961 valmistusaastaga auto puhul ei ole isegi tõmmatud toru obligatoorne. Keevita turvapuur või poldi sisse, millest tahad. Lihtsalt on see iseenda ohutuse kohalt mõistlik teha heast materjalist ja korralikult. Autospordi mõistes on küll keelatud isegi originaal-alumiiniumpuuri kasutamine aga teeliikluses on see lubatud. Porschesid mei lei leia aga näiteks VW Iltis on just selline masin. Muuseas, selle sama olematu regulatsiooni pärast ei nõuta neilt autodelt isegi täna historic-sõitudel puure! Sest puudub regulatsioon, mida üldse aluseks võtta. Samas ei ole turvavarustuse kasutamine keelatud, kui keegi tahab oma torpeedo-kerega 70 aastat vanele ringrajaracerile looga ja traksid paigaldada...
Even when the present article does not demand them, rollbars
are strongly recommended for all other historic cars where
appropriate.
Requirements
(a) Periods A to E: rollbars/rollcages as specified below are
recommended, except for cars originally fitted with rollbars/
rollcages, which must have rollbars meeting or exceeding the
specification used on the car when it was used in competition in
its period.
b) For all other periods: rollbars/rollcages providing adequate
protection are obligatory, except for Series Production Touring
Cars and Series Production Grand Touring cars for which they
are strongly recommended. These rollbars/rollcages may meet
the period specifications (except with regard to constructions
made from light alloy, see below), or if not must be built according
to the specifications set out in this article.
Vanusegrupp F ehk 1962-1966 homologeeringueelne aeg, on selline natuke kahtlane, puur peaks olema ja see vist siis kõige algelisem ehk 6-punkti puur.
1966 ja edasi on olemas juba konkreetsed regulatsioonid minimaalsetele nõudmistele. Aja jooksul on näiteks peakaare toruläbimõõt suurenenud, Eestis tuntud sellena, et vanad Vihuri puurid täna autorallisse ei kõlba. Sama on ka legendaarsete Karksi korvtoolide ja Norma traksidega. Kuid teeliiklusesse need kõik kõlbavad! Ehk 01.01.1966 kuni 31.12.1983 toodetud autodele paigalda auto tootmisaastal kehtinud miinimumnõuetele vastav turvavarustus, moodsama võib alati panna, ja oled õige mees. Puuri puhul tuleb kindlasti paigaldada ka pehmendused!
Need ongi regulatsioonid, mida peab ka ARK ning miilits tundma ning arvestama. Seaduse mittetundmine ei vabasta vastutusest. Ja seaduste "tegemisel" omalooming on keelatud.