01-02-2009, 13:38 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-02-2009, 13:47 PM ja muutjaks oli Jesper.)
Siin on juba nii palju eri teemasid läbi põimunud, et ilmselt oleks vaja kategooriaid:
1. Stiiliauto, masin millega sõidetakse näiteks Talverallil ilma otsese sportliku ambitsioonita. Peal on ajastutruud kleepsud ja muud vidinad, sees Halda, ajastutruud istmed jms, aga kogu kompoti aluseks ei ole mingi konkreetne võidusõiduauto konkreetsel hetkel, vaid lihtsalt üritatakse imiteerida üldist ajastu vaimu. Sportlik saavutusvõime pole oluline, samas tahetakse vahel ka niisama linna peal sõita. Neid masinaid leiab Talveralli stardist.
2. Replica, esimese edasiarendus, kus pööratakse rohkem tähelepanu detailidele - eesmärgiks võetakse mingi konkreetne võidusõiduauto mingil konkreetsel hetkel. Kõik numbrid, kleebised, sisu detailid jms jäljendatakse võimalikult täpselt, ehk siis põhimõtteliselt võiks lõpptulemus anda vaatajale aimu, milline originaalauto täpselt oli. Siia alla käivad mingil määral ka filmide tarbeks tehtud rekvisiidid. Sportlik saavutusvõime pole otseselt oluline, küll aga võiks sõidutunnetus olla aluseks võetud auto lähedane. Tänavale on asja vanatehnikaüritustel. Selliseid masinaid mina isiklikult Eestis ei tea.
3. Stiilne rajaauto, ehk auto mille eesmärk on sõita rohkem või vähem sportlikke raja-üritusi ilma tagasi hoidmata, selleks kasutatakse misiganes rohkem või vähem moodsaid tehnilisi lahendusi, aga väliskuju tehakse nostalgiline. Tänavale eriti asja ei ole. Eestis on mulle teadaolevalt kolm sellist autot, Avo Elme Escort Mk1, Eero Pesuri BMW 2002 ja Kaspar Aruvee Lada 01. Võimalik, et rallipoolel on neid veel, ei ole kursis.
4. Historic-klassi võidusõiduauto, masin mis peab olema nii aluseks võetud originaali sarnane, kui ka omama teatud sportlikku saavutusvõimet. Siin on paika pandud terve rida reegleid, mida tohib teha ja mida ei tohi, nende lahkamine läheks pikale, aga üldpõhimõte on et turvavarustus tänapäevane, muu ajastutruu. Põhimõtteliselt täisvereline võidusõiduauto, tänaval ei raatsi lammutada. http://www.historicrally.ee/
Nüüd puuri seisukohast: 1. kategooriasse mina puuri ei paneks puhtpraktilistel kaalutlustel. 2. kategooriasse võiks teoorias panna ajastutruu puuri, aga seda legaalseks saada on ilmselt problemaatiline (selle kohta käib see PlyVali jutt seadustest). 3.-4. kategooria sõidukitele saab panna moodsa FIA puuri ja teha tehnilise kaardi koos kõigi kaasnevate rõõmude ja piirangutega. Juhul kui on soov teha mingi hübriid 1 ja 3 kategooria vahel, siis ilmselt oleks üheks võimalikuks lahenduseks polditav turvakaar mida kähkusõitmise üritusteks sisse panna saab, niisama kruiisid ilma.
1. Stiiliauto, masin millega sõidetakse näiteks Talverallil ilma otsese sportliku ambitsioonita. Peal on ajastutruud kleepsud ja muud vidinad, sees Halda, ajastutruud istmed jms, aga kogu kompoti aluseks ei ole mingi konkreetne võidusõiduauto konkreetsel hetkel, vaid lihtsalt üritatakse imiteerida üldist ajastu vaimu. Sportlik saavutusvõime pole oluline, samas tahetakse vahel ka niisama linna peal sõita. Neid masinaid leiab Talveralli stardist.
2. Replica, esimese edasiarendus, kus pööratakse rohkem tähelepanu detailidele - eesmärgiks võetakse mingi konkreetne võidusõiduauto mingil konkreetsel hetkel. Kõik numbrid, kleebised, sisu detailid jms jäljendatakse võimalikult täpselt, ehk siis põhimõtteliselt võiks lõpptulemus anda vaatajale aimu, milline originaalauto täpselt oli. Siia alla käivad mingil määral ka filmide tarbeks tehtud rekvisiidid. Sportlik saavutusvõime pole otseselt oluline, küll aga võiks sõidutunnetus olla aluseks võetud auto lähedane. Tänavale on asja vanatehnikaüritustel. Selliseid masinaid mina isiklikult Eestis ei tea.
3. Stiilne rajaauto, ehk auto mille eesmärk on sõita rohkem või vähem sportlikke raja-üritusi ilma tagasi hoidmata, selleks kasutatakse misiganes rohkem või vähem moodsaid tehnilisi lahendusi, aga väliskuju tehakse nostalgiline. Tänavale eriti asja ei ole. Eestis on mulle teadaolevalt kolm sellist autot, Avo Elme Escort Mk1, Eero Pesuri BMW 2002 ja Kaspar Aruvee Lada 01. Võimalik, et rallipoolel on neid veel, ei ole kursis.
4. Historic-klassi võidusõiduauto, masin mis peab olema nii aluseks võetud originaali sarnane, kui ka omama teatud sportlikku saavutusvõimet. Siin on paika pandud terve rida reegleid, mida tohib teha ja mida ei tohi, nende lahkamine läheks pikale, aga üldpõhimõte on et turvavarustus tänapäevane, muu ajastutruu. Põhimõtteliselt täisvereline võidusõiduauto, tänaval ei raatsi lammutada. http://www.historicrally.ee/
Nüüd puuri seisukohast: 1. kategooriasse mina puuri ei paneks puhtpraktilistel kaalutlustel. 2. kategooriasse võiks teoorias panna ajastutruu puuri, aga seda legaalseks saada on ilmselt problemaatiline (selle kohta käib see PlyVali jutt seadustest). 3.-4. kategooria sõidukitele saab panna moodsa FIA puuri ja teha tehnilise kaardi koos kõigi kaasnevate rõõmude ja piirangutega. Juhul kui on soov teha mingi hübriid 1 ja 3 kategooria vahel, siis ilmselt oleks üheks võimalikuks lahenduseks polditav turvakaar mida kähkusõitmise üritusteks sisse panna saab, niisama kruiisid ilma.