08-02-2009, 01:32 AM
Vana teema aga kogu alguse jutt kuulub hoopiski mitte IFA aga TATRA juurde, mille õhkjahutusega mootor parema jahutuse tarvis tahtis tõepoolest kõrgeid pöördeid. Siinsed venemaa vanamehed kõdistasid nendega samuti sõita madala pöördega ja ökoreþiimil nagu oma riistadega. Sellest ka need jahutuse probleemid. Sestap see TATRA tehase tðehhi kaunitar käiski nii masinaid kui vanamehi pöördesse ajamas .Sama teema Roburiga.
IFA pedaali juures olev suretajahoob käitab ka lisaksväikese pneumosilindri abil väljalaske ette keeravat siibrit ehk mägipidurit. Analoogset mägipidurit kasutati ka näiteks linnaliinide kollastel Ikarusidel, kasutasid seda vähesed pidureid säästvad juhid. Enne peatusse jõudmist hoogu mahavõttes tegi mootor iseloomulikku korinat- jorinat. Väga effektiivselt tõmbas hoo maha. Ah muidugi linnadevahelisel Ikarusel oli see seadeldis samuti peal.
IFA pedaali juures olev suretajahoob käitab ka lisaksväikese pneumosilindri abil väljalaske ette keeravat siibrit ehk mägipidurit. Analoogset mägipidurit kasutati ka näiteks linnaliinide kollastel Ikarusidel, kasutasid seda vähesed pidureid säästvad juhid. Enne peatusse jõudmist hoogu mahavõttes tegi mootor iseloomulikku korinat- jorinat. Väga effektiivselt tõmbas hoo maha. Ah muidugi linnadevahelisel Ikarusel oli see seadeldis samuti peal.