13-02-2009, 20:23 PM
gruppen Kirjutas:Hmm, eks ikka ARK-i büroost kus küsiti kohe kui oma plaaniga sinna läksime, et kas see saan hakkab ikka maanteekiirust ka arendama või ei. Siis vaadati aga meie pabereid kus oli kirjas, et tegemist MB bussi mootoriga ja öeldi, ok, probleeme ei ole, see ei tohiks jalgu jääda. Eksperdil oli täpselt sama küsimus, et kas auto on võimeline ikka trassil ka liikuma või sobib ainult põllule..Küsisin pererahva käest selle masina kohta. Mootoriks D-245, millel otsas Zili kast. Mootor koos siduri ja kojaga uuena komplektis ostetud.
Aga mis MTZ-i mootor see oli? Д-245? Ning miks see mootor siis edasi ei käi seal peal? Tuttaval oli uuel kolmel peal mingi 80/82 mootor, pump oli vana 50 nata oma, selle maksimum oli kuskil 65 km/h aga noh, pump lahutab vanal ka ju mitusada pööret ennem 2200 (nagu 80/82 generatsioon) ära. Kiire diffri ja värskema pumbaga läks see küll 80-85 välja. Ega küll võis see kiiruse värk osaliselt kõvatamine olla, kuid MTZ-i mootori paigalduse kohta tuli regulatiive-normatiive-seadusandlusi ja mida kõik veel nagu vändrast saelaudu - kõik selle põhimõttega, et russi küll keegi peale ei lase panna. Ega peale Zili käigukastiga koos seda vist teha saagi. Mismoodi su tutvusringkonnas tehtud?
Tahhomeetrit masinal pole, seega mootori pöörete kohta andmed puuduvad.
Tagasillas GAZ-66 differ, ülekandearvu kohta andmed puuduvad.
Perepoeg mõõtis GPS-iga täiskoormas masina reaalseks kiiruseks 69 km/h.
Samas näitab spido täiskiirusel tõesti 85km/h - sama number olevat ka tehnilises passis. Kindlasti annaks seda kiirust tõsta, kasvõi kõrgema profiiliga rehvidega, kuid masin käis ARK-is ülevaatusel just sellisena.