14-02-2009, 16:04 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-02-2009, 16:24 PM ja muutjaks oli taruvaras.)
90. -ndatel töristas üks LAZ-buss sõita mingit eraliini Pärnu- Tõstamaa või Pärnu- Lihula suunal. Ka sel oli jõuallikaks D-240 tüüpi mootor. Ju ta piirkiirus sinna 60 kanti oli. Eks ta Laz-i jaoks vähe mannetu oli aga ära ta oma sõidud toimetas. Vast siinsed bussihuvilised teavad sellest LAZ-ist rohkem.
Traktorite diislite pöörded ulatuvad umbes 2200 peale, sama ka suurete lääne veokate diislite pöörded.
Probleem on siin bensiinimootori jaoks ette nähtud aeglases peaülekandes, mis otsekäiguga ja diisli 2200 pöörde juures nii Zil- il kui Gaz-il (ka kõige kiirema difriga) arendab auto kiiruseks vaid kuni 65 km/h. Eelpool kusagil kirjutatud ZIL 131 kiirus 85 km/h diiselmootoriga on ulme.
Näiteks enda 93.- ndal TA-3760- le paigaldatud D-243 mootori, ZiS 150 käigukasti (IV otsekäik, V-kiirendav) ja 53-12 (PAZ) peaülekande kooslusel mõõtis ekspert tippkiiruseks 85 km/h., mis on juba küllalt arvestatavalt hea liikumiskiirus. Teh.passi märgiti piirkiiruseks 80 ja sama pidi kandma ka tagauksele. Sõitsin temaga maanteel ikka lapats põhjas aga küttekulu oli poole väiksem, 17 l/100 km võrreldes bensiinimootori 30-33 l/100km. Lisaks kulus bensiini aga 10 l aastas käivitusmootori jaoks. http://kodu.pri.ee/ta/index.php?cat=24&a...aas&ID=257 Kapoti alt vaatab vastu võrri bensupaak
Zil 130 puhul, paigaldades sellele diiselmootori, annaks kindlasti head tulemust kiiruses muretsedes kogu tagasilla või peaülekande nn. "diisel-zililt" ehk sellelt kandilisema kabiiniga ZIL- 4...( ei mäleta marginumbrit)
Traktorite diislite pöörded ulatuvad umbes 2200 peale, sama ka suurete lääne veokate diislite pöörded.
Probleem on siin bensiinimootori jaoks ette nähtud aeglases peaülekandes, mis otsekäiguga ja diisli 2200 pöörde juures nii Zil- il kui Gaz-il (ka kõige kiirema difriga) arendab auto kiiruseks vaid kuni 65 km/h. Eelpool kusagil kirjutatud ZIL 131 kiirus 85 km/h diiselmootoriga on ulme.
Näiteks enda 93.- ndal TA-3760- le paigaldatud D-243 mootori, ZiS 150 käigukasti (IV otsekäik, V-kiirendav) ja 53-12 (PAZ) peaülekande kooslusel mõõtis ekspert tippkiiruseks 85 km/h., mis on juba küllalt arvestatavalt hea liikumiskiirus. Teh.passi märgiti piirkiiruseks 80 ja sama pidi kandma ka tagauksele. Sõitsin temaga maanteel ikka lapats põhjas aga küttekulu oli poole väiksem, 17 l/100 km võrreldes bensiinimootori 30-33 l/100km. Lisaks kulus bensiini aga 10 l aastas käivitusmootori jaoks. http://kodu.pri.ee/ta/index.php?cat=24&a...aas&ID=257 Kapoti alt vaatab vastu võrri bensupaak

Zil 130 puhul, paigaldades sellele diiselmootori, annaks kindlasti head tulemust kiiruses muretsedes kogu tagasilla või peaülekande nn. "diisel-zililt" ehk sellelt kandilisema kabiiniga ZIL- 4...( ei mäleta marginumbrit)