17-02-2009, 00:40 AM
Mõtlesin, et kirjutan siia ka oma tegemistest.
Ostsin siis sellise kompressori ära nagu teemaalgatajal oli. Koju jõudes hakkasin täpsemalt uurima kus mis vajab vahetust või parandust. Esimese asjana kuulsin ära klõbina silindris ja võtsin silindripea maha. Põhjuseks oli ühe klapi puudumine. Ning teisi vaadates tundusid need ka suhteliselt nutused. Seega tegin kõik uued. Materjalina kasutasin veidi paksemat rauasaelehte. Lohmisin ilusti kokku tagasi. Panin käima ning hoopis teine hääl. Kuulda oli ainult klappide sahinat. Siiski puudus masinal automaatika. Sain oma valdustesse rõhulüliti ühe väiksema kompressori pealt + 3f tõmberelee. Skeemi järgi sai siis asi kokku ühendatud ning paigaldamiseks keevitatud paagilt väljavõte. Reguleerisin nii, et 6,5bar pealt lülitab sisse ja 9bar pealt välja. Hakkas ilusti tööle ning töötab siiamaani. Probleem tekkis aga kolvide käimatõmbamisega 6,5bar peal. Hakkas rihmu suitsetama ning see polnud eriti meeldiv. Kiire idee ja joonis valmis ning kasutusse läks sama kompressori peal olev "peeretaja" ehk ülerõhuklapp kuna seal oli kõik vajaminev olemas (kuul, vedru ja kuulipesa mis ilusasti sissetöödanud end). Kuna küljepeal on sel klapil pisikesed augud kust ta originaalis õhku välja laseb need minu plaaniga kokku ei läinud ning said täis keevitatud. Vedru oli ka veidi liiga jäik, avanes ju alles 6,5bar peal kui õigesti mäletan. Tegin paar keerdu lühemaks ning testimise tulemusena avanes ta nüüd kuskil 3,5 - 4bar juures, mis mulle sobis veidi paremini. Järgmise asjana relakas silindreid ja rõhupaaki ühendava toru sisse ning jupp välja. Ühte otsa see polt ja teise otsa emane kus kuul ja vedru pesitsevad. Paigaldasin nii, et kuul jäi silindrite poole ning vedru selle all. Keevitasin siis laksti kinni ja esimene test. Töötab! Lööb ilusti õhu läbi, kuid tagasi silindri peale ei lase. Võin julgelt väita, et ka tootlikus suurenes kuna ei pea nii suurel vasturõhul ju lööma. Käivitumisega ka enam mingeid probleeme pole. Kuna originaalis on masinal suhteliselt väiksed rõhupaagid all siis vajasin mingit suuremat anumat mis hoiaks mõnda aega piisavat rõhku. Leidsin siis 4mm seinaga juraka tagahoovist, kunagi vist veepaagina kasutatud. Tükk vahelt välja, ringkeevitus ja valmis kuna sobivad keermestatud otsad olid juba olemas. Selle paagi mahutavus sai vast kuskil 150 - 175L, rõhku 9bar. Sellise varuga saab tükk aega mässata ennem kui kompressor hakkab 6,5bar pealt 9ni taguma.
Originaalis on nendel masinatel vist rihmakate ja jahutus nagu 2 in 1. Mul polnud kumbagi!
Järelikult peab midagi välja mõtlema. Kiire idee tulemusena Ziguli paak lõhki, 2 vaia, kokku 3 kinnitust ning väike õhukanal silindrile olemas. Töötab superhästi!
Midagi halba masina kohta öelda ei saa, teenib ausalt. Vajab vaid veidi kaasajastamist!
Ostsin siis sellise kompressori ära nagu teemaalgatajal oli. Koju jõudes hakkasin täpsemalt uurima kus mis vajab vahetust või parandust. Esimese asjana kuulsin ära klõbina silindris ja võtsin silindripea maha. Põhjuseks oli ühe klapi puudumine. Ning teisi vaadates tundusid need ka suhteliselt nutused. Seega tegin kõik uued. Materjalina kasutasin veidi paksemat rauasaelehte. Lohmisin ilusti kokku tagasi. Panin käima ning hoopis teine hääl. Kuulda oli ainult klappide sahinat. Siiski puudus masinal automaatika. Sain oma valdustesse rõhulüliti ühe väiksema kompressori pealt + 3f tõmberelee. Skeemi järgi sai siis asi kokku ühendatud ning paigaldamiseks keevitatud paagilt väljavõte. Reguleerisin nii, et 6,5bar pealt lülitab sisse ja 9bar pealt välja. Hakkas ilusti tööle ning töötab siiamaani. Probleem tekkis aga kolvide käimatõmbamisega 6,5bar peal. Hakkas rihmu suitsetama ning see polnud eriti meeldiv. Kiire idee ja joonis valmis ning kasutusse läks sama kompressori peal olev "peeretaja" ehk ülerõhuklapp kuna seal oli kõik vajaminev olemas (kuul, vedru ja kuulipesa mis ilusasti sissetöödanud end). Kuna küljepeal on sel klapil pisikesed augud kust ta originaalis õhku välja laseb need minu plaaniga kokku ei läinud ning said täis keevitatud. Vedru oli ka veidi liiga jäik, avanes ju alles 6,5bar peal kui õigesti mäletan. Tegin paar keerdu lühemaks ning testimise tulemusena avanes ta nüüd kuskil 3,5 - 4bar juures, mis mulle sobis veidi paremini. Järgmise asjana relakas silindreid ja rõhupaaki ühendava toru sisse ning jupp välja. Ühte otsa see polt ja teise otsa emane kus kuul ja vedru pesitsevad. Paigaldasin nii, et kuul jäi silindrite poole ning vedru selle all. Keevitasin siis laksti kinni ja esimene test. Töötab! Lööb ilusti õhu läbi, kuid tagasi silindri peale ei lase. Võin julgelt väita, et ka tootlikus suurenes kuna ei pea nii suurel vasturõhul ju lööma. Käivitumisega ka enam mingeid probleeme pole. Kuna originaalis on masinal suhteliselt väiksed rõhupaagid all siis vajasin mingit suuremat anumat mis hoiaks mõnda aega piisavat rõhku. Leidsin siis 4mm seinaga juraka tagahoovist, kunagi vist veepaagina kasutatud. Tükk vahelt välja, ringkeevitus ja valmis kuna sobivad keermestatud otsad olid juba olemas. Selle paagi mahutavus sai vast kuskil 150 - 175L, rõhku 9bar. Sellise varuga saab tükk aega mässata ennem kui kompressor hakkab 6,5bar pealt 9ni taguma.
Originaalis on nendel masinatel vist rihmakate ja jahutus nagu 2 in 1. Mul polnud kumbagi!

Midagi halba masina kohta öelda ei saa, teenib ausalt. Vajab vaid veidi kaasajastamist!
Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com