19-02-2009, 11:44 AM
Meie ettevalmistused algasid sel korral auto soetamisega jaanuari keskel. Auto tuli hoovi treileriga ja ei käivitunud.
Esmasesse vahetusse läksid sulanud ampermeeter armatuuris ja läbi kärsanud genekas,sapakalt sai aku peale pandud, lisaks üks klemm ka ja ......hurrraa, toimus esimene käivitus! Tossas nagu hull, klapid klõbisesid, sai esimene tiir külavahel tehtud. Linnast sai toodud kotiga igasgu esma vidinaid: uued küünlad, küünlajuhtmed, bensufilter, bensiinivoolik, puuduv suunatuli, piduriõli ning kokku lahti sai näpitud ka süütelukku– uue käivituse tulem oli juba parem. Krt radikas siriseb, mis muud kui maha ja tinutus ja peale ja tosool sisse, peab.
Samal ajal sai tagavedrusid mööda Eestit taga aetud, auto all olevad olid lausa läbi paindunud. Vedrude vahetuseks sai sõbra käest garaazi nuiatud paariks päevaks, no mõne õlle eest ikka saab. Üldiselt võib siinkohal mainida, et kõik muud tööd on autol ära tehtud hoovipeal lumehanges!
Auto süda ei andnud veel rahu ning lahti sai võetud karbuss ning sai timmitud ujuki taset, süüde sai hilisemaks – toss kadus ära. Klapid sai ka regullitud...tulemus kõrvale hää. Kiireid ringe tehes oli nüüd auto särtsakas ja esimest korda tuli pähe, et võiks pidureid kasutada, aga neid nagu polnud.
Kulunud MS rehvid sai vahetatud täiskõrgete naastrehvide vastu, selleks puhuks sai ostetud ka teine jooks velgi ning need läikimagi löödud. Ühesõnaga pool Volgat oli pidevalt toas laiali erinevate küljest ära kruvitud juppide näol – aga kõik see ju Talveralli nimel!
Kuu aega tõsiseid talverõõme Volgaga lumes ja eile sai ARKis käidud autot näitamas ja registreerimas, tehtud kindlustus ja ülevaatus. Enne linnasõitu sai hommikul veel külge kruvitud kojamehed, vahetatud pidurivaakumvõimendi membraan, kõik sai õhutatud. Kontrollides selgus, et tulede lüliti otsad andnud, no ega siis midagi, jupp küljest ära, jälle tuppa, natuke liiivapaberit ja timmimist ja peale tagasi, korras.
Maanteele jõudes selgus, et 75km/h pealt hakkab jõnksutama ja hakkima ning jõudu pole, krt kas ujuki tase sai liiga madalaks mõlgub peas...või on süüde hiline. Kui kriitiline piir üle pressida, siis u 92km/h saab jälle normaalselt sõita. See ongi nüüd teema, mis tuleb laupäeva hommikuks lahendada...ja koju tagasi jõudes olid pidurid ka kuhugi kadunud....
Stardis näema, rsk!
Esmasesse vahetusse läksid sulanud ampermeeter armatuuris ja läbi kärsanud genekas,sapakalt sai aku peale pandud, lisaks üks klemm ka ja ......hurrraa, toimus esimene käivitus! Tossas nagu hull, klapid klõbisesid, sai esimene tiir külavahel tehtud. Linnast sai toodud kotiga igasgu esma vidinaid: uued küünlad, küünlajuhtmed, bensufilter, bensiinivoolik, puuduv suunatuli, piduriõli ning kokku lahti sai näpitud ka süütelukku– uue käivituse tulem oli juba parem. Krt radikas siriseb, mis muud kui maha ja tinutus ja peale ja tosool sisse, peab.
Samal ajal sai tagavedrusid mööda Eestit taga aetud, auto all olevad olid lausa läbi paindunud. Vedrude vahetuseks sai sõbra käest garaazi nuiatud paariks päevaks, no mõne õlle eest ikka saab. Üldiselt võib siinkohal mainida, et kõik muud tööd on autol ära tehtud hoovipeal lumehanges!
Auto süda ei andnud veel rahu ning lahti sai võetud karbuss ning sai timmitud ujuki taset, süüde sai hilisemaks – toss kadus ära. Klapid sai ka regullitud...tulemus kõrvale hää. Kiireid ringe tehes oli nüüd auto särtsakas ja esimest korda tuli pähe, et võiks pidureid kasutada, aga neid nagu polnud.
Kulunud MS rehvid sai vahetatud täiskõrgete naastrehvide vastu, selleks puhuks sai ostetud ka teine jooks velgi ning need läikimagi löödud. Ühesõnaga pool Volgat oli pidevalt toas laiali erinevate küljest ära kruvitud juppide näol – aga kõik see ju Talveralli nimel!
Kuu aega tõsiseid talverõõme Volgaga lumes ja eile sai ARKis käidud autot näitamas ja registreerimas, tehtud kindlustus ja ülevaatus. Enne linnasõitu sai hommikul veel külge kruvitud kojamehed, vahetatud pidurivaakumvõimendi membraan, kõik sai õhutatud. Kontrollides selgus, et tulede lüliti otsad andnud, no ega siis midagi, jupp küljest ära, jälle tuppa, natuke liiivapaberit ja timmimist ja peale tagasi, korras.
Maanteele jõudes selgus, et 75km/h pealt hakkab jõnksutama ja hakkima ning jõudu pole, krt kas ujuki tase sai liiga madalaks mõlgub peas...või on süüde hiline. Kui kriitiline piir üle pressida, siis u 92km/h saab jälle normaalselt sõita. See ongi nüüd teema, mis tuleb laupäeva hommikuks lahendada...ja koju tagasi jõudes olid pidurid ka kuhugi kadunud....
Stardis näema, rsk!
GAZ 24; VAZ 2103; ZAZ 965; Iš