12-03-2009, 11:22 AM
valdo Kirjutas:ispy Kirjutas:... samad õlid, mis auto käigukasti. Kui õli liiga vedel, siis muretse paksem.
Kas tõesti on tüüpiline käigukastiõli "emmilisele" vedel? Minu teada ei erine erinevate "emmiliste" käimakastid üksteisest konstruktiivselt eriti oluliselt ning Vene ajal käis sinna tavaline ТАП või ТАД sisse (kust tollal muud võtta oligi)... Ja niipalju kui ma kuulnud olen, on kast selletüüpilise isendi üks töökindlamaid osi.
Tere,
Ise kasutan vene ТАД õli ja ei ole veel tähele pannud, et kast oleks kuumaks läinud või käigud ei lülitu sisse. Samuti on Valdol õigus selle kasti töökindluse osas. Pole mina seda veel kordagi remontinud. Tegelikult ongi huvitav fakt, et mul on tagavaraks lausa mitu kasti, milledel mootorid lõppenud. Üks "tutikas" mootor lõppes ära tehasevea tõttu. Mehed polnud viitsinud kepsu mutreid splintida ja õlivõtutoru ots oli valesti töödeldud, millega seoses kiirendamisel õlirõhutule põlema lõi. Pumba tootlikkus kasvas järsult ja imes õlivõtturi sõela plekist põhja vastu toru otsa ning oligi surve kadunud. Kahjuks ilmnesid põhjused alles lahkamisel.