29-03-2009, 15:41 PM
(29-03-2009, 14:15 PM)autorestauraator Kirjutas: Noh, jah!Nojah, eks ta õige ole ja ka mõtlesin tollele, aga vaevalt et minu vähetähtsast isikust pikalt ja laialt pajatamine asjale kuidagi sisuliselt kasuks tuleb. Nime põlistab tehtu ja kardan et selle foorumi kontekstis pole ma piisavalt teinud, et end küsitu kõrvalegi seada.
Iseenesest kiiduväärt teema üles võetud, aga nagu isegi näed, ega materjali pakkujaid eriti ei ole.
Olen dad-iga täpselt sama meelt, et kui sa ikkagi ka küsimise peale ei julge ennast tutvustada, kes oled, millega tegeled, isegi oma nime alla ei kirjuta, siis mina küll ei rutta sellist infot välja käima. Olgugi, et midagi vast teakski.
Teine asi on tööga, kuigi ka sellest oleks ma eelistanud rääkida pisut hiljem.
Praegu tegelen eeskätt omariiklusaegsete taksojuhtide sotsiaalajalooga, keskendudes hetkel Tallinnale. Püüan kokku panna seniavaldamata taksopiltide kogu ja mõtlen, kas püüda vormida ühtseks uurimuseks kogu Tallinna taksondust omariikluse ajal või võtta eesmärgiks kogu riigi taksondus nimetatud ajal (antud teema raames üks teist ei sega).
Teine aspekt, miks ma sellega tegelen, on missioonitunnetuslik. Ajad lähevad ja inimesed kaovad. Lõpuks keegi ärkab ja avastab, et miski asi, mis meile huvi pakub, oleks oluliselt selgem kui saaksime asjaosalistele endale tugineda. Ma tahaksin anda oma panuse taksondusalase pärimuse kogumisele sest kirjalikud allikad on kaunis kesised (eriti 20-ndate a-te kohta.) Peamised allikad on ajakiri "Auto", kutseühingute materjalid, arhiiv nt sotsiaalajaloo seisukohalt annab vähe ja lehed. Valdeko Vendest paraktiliselt ei ole selles asjas uut informatsiooni juurde toodud. Soomlastel seevastu on väga uhke monograaafia.
Kuna mitte mitte miski ei kohusta mind selle asjaga tegelema (see ei ole mu põhiuurimus, kuigi on alust arvata, et saab) ja ma ei ole seadnud endale mingeid piiritletud eesmärke, siis ma ei leidnud ka põhjust sellest praegu lähemalt rääkida.
Olen tänulik huvitundjatele ja loodan, et mõne viite ikka saan.