29-03-2009, 16:50 PM
Ei andnud mulle rahu, et see teema minu jaoks nii kurvalt lõppes
! Vaatasin ühte raamatusse, siis teise ja kolmandasse, ikka jutt, et rõngad tehakse kõrgekvaliteedilisest hallmalmist jne. Eriti pikalt jutustatud Arvo Talviste "Automootorites" rõngastest.
Aga Ivandi 1928 aasta "Autotehnikas" kirjas niimoodi :"Arvesse võttes kolvirõngaste raskeid töötingimusi kõrges temperatuuris peab nad valmistama materjalist, mis kõrges temperatuuris ei kaota oma vetruvust (elastsust), s. o. ei "sure ära". Sellele tingimusele vastab malm ja sellepärast on kõik kolvirõngad valmstatud malmist (tarvitatakse ka PRONKSI)
, kuid ühtlasi võetakse selleks otstarbeks malm, mis on silindriseintest pehmem, et ära hoida silindriseinte kulumist.
vot siis, kõik on valmistatud malmist aga tarvitatakse ka pronksi
, elukestev õpe, nagu öeldakse! Ja tänapäeval tehakse ka vist mingitsorti terasest juba rõngaid, ning küllap ka mingitest veel peenematest materjalidest.

Aga Ivandi 1928 aasta "Autotehnikas" kirjas niimoodi :"Arvesse võttes kolvirõngaste raskeid töötingimusi kõrges temperatuuris peab nad valmistama materjalist, mis kõrges temperatuuris ei kaota oma vetruvust (elastsust), s. o. ei "sure ära". Sellele tingimusele vastab malm ja sellepärast on kõik kolvirõngad valmstatud malmist (tarvitatakse ka PRONKSI)

vot siis, kõik on valmistatud malmist aga tarvitatakse ka pronksi
