Minu 1940-nda aasta Adleri jalgratas.
#1

Pika kaalumise peale sai siis lõpuks otsustatud teha oma Adleri jalgratta kohta eraldi teema, kuidagi vähe on olnud juttu siin foorumis Adleri jalgratastest. Ajendas mind seda teemat tegema minu võhiklikkus vanade jalgrataste suhtes ning hea oleks saada asjatundjate ja spetsialistide hinnangut või näpunäiteid, kuidas temaga edasi toimetada. Vabandan veel kord oma võhiklikkuse suhtes!
Algatuseks siis mõned illustratiivsed pildid rattast, kvaliteet ei ole kõige parem, sest pildid on tehtud hämaras.
[attachment=29839][attachment=29838]         [attachment=29835][attachment=29834]         [attachment=29830][attachment=29829]             [attachment=29825]
Jalgrattast ja temaga seotud legendidest siis niipalju algatuseks.
Minu kätte sattus see Adleri jalgratas paar aastat tagasi, oli hästi hooldatud ning sõidukorras, välimuselt muidugi oli vajakajäämisi, nagu nii vanadel jalgratastel ikka. Olen nüüdseks temaga suviti ikka sõitnud, ratas on hea ja kerge jooksuga, tehniliselt heas korras, laagri lõtke ei ole, pidurid töötavad. Ainult, et välimusega oleks aeg midagi ette võtta, seepärast soovikski nüüd kaasfoormlaste ja spetsialistide abi. Ehk kui palju ja mis originaalsusastmele oleks mõtekas teda viia-taastada. Võib tekkida oht, et taastan ta üle, mis ei ole sugugi hea! Või kui palju on selliseid rattaid liikvel, kui väärtuslik selline jalgratas ültse on, kas tasub temaga suurt vaeva nägema hakkata!
Legend selle ratta kohta kõlas järgmiselt, kui tõene see olla võib, mina öelda ei oska, kirjutan endise omaniku räägitu siia Teile lugemiseks. Kui need legendid vastavad tõele, kas siis tõstab see selle isendi väärtust, või hoopiski langetab, või kui on tõesti toimunud sellised ümberehitused ratta juures, mis legendist selgub, kuidas siis on mõtekas seda ratast taastada!
Olevat ostetud see jalgratas uuena otse poest 1936-ndal aastal, mis muidugi on kahtlase väärtusega jutt, sest ratta tagarummut leitsin mina aasta-arvu, mis viitas aastale 1940-nd. On olnud see jalgratas kogu oma eksistentsi vältel ühe perekonna omand läbi põlvede ja olevat olnud kasutusel kuni minu kätte sattumiseni. Endised omanikud on olnud head ja hoolsad peremehed, selles mõttes, et tehniliselt on ratast hästi hooldatud ning korras hoitud. Osteti poest tema meesterahva rattana, kuid Saksa sõjaväe saabudes olevat lasud see jalgratas töökojas ringi teha naisterahva rattaks, et päästa oma varanatuke sattumast Saksa sõjaväe valdustesse. Nimelt oli Saksa armee konfiskeerinnud elanikonnalt meesterahva rattad oma sõjaväe tarbeks ja et selle Adleri ratta sattumist sellisesse rolli, otsustasidki omanikud ümberehituste kasuks. Kas see legend tõele vastab, ei oska öelda, justkui oleks näha mingeid ümberehituse jälgi ja ei ole ka, seda on näha ka pildilt number 14-st. Juhin tähelepanu ka raami keskosa alumisele ühendustorule, mis on kahtlaselt sirge, kas tema peabki selline olema?
Raami number on natue arusaamatu, selles osas, et esimene number on imelikult pressitud, justkui oleks number 1, kuid kindel ei ole. Eeldusel, et esimene number on 1, oleks raami numbriks 1276701. Piltidel ka näha.
Ratta komplektsusest on puudu järgnevad osad:
1. Õiged rehvid.
2. Jalgratta pump.
3. Lenkstangi käepidemed.
4. Ratta raami esiosal olev ADLER-i embleem
5. Esporitiiva ehis embleem (kujund)
Kindlasti unustasin midagi mainimatta, eks eksperdid oskavad täiendada nimekirja.
Kehvas seisus on hetkel sellised ratta osad ja detailid:
1. Raami värv, aeg on teinud oma töö, aga on märgatavad ja aimatavad dekoratiiv jooned, kuid mitte täielikult.
2. Ratta veljed, kroom on väga halvas seisus ja dekoratiiv disain jooned sammuti, kuid on nähtavad osaliselt.
3. Poritiibade olukord on rahuldav, kuid häda on just dekoratiiv joontega, need on kohati maha kulunud ja tagaporitiival olev Adleri märk on sammuti kulunud ning osaliselt ainult aimatav!.
Lisadena on olemas heas korras:
1. Firma RADSONNE esituli
2. Sama firma dünamo.
Mõlemad on heas korras ja väljanägemine hea, kuid võivad olla uuemast ajast, kui jalgratas ise.

Eelnevat siis silmas pidades, ootaks nõuandeid, mis ja kuidas edasi toimida selle jalgrattaga? Kui keeruline on hankida sellele jalgrattale puuduvaid osi, kas neid ültse on liikumas. Kõik asjalikud nõuanded on teretulnud, kordan veel, et ise olen suhteliselt võhik vanade jalgrataste osas!
Ette tänades ning asjalikke nõuandeid ootama jäädes!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Minu 1940-nda aasta Adleri jalgratas. - Autor: carrec - 23-04-2009, 09:22 AM
RE: Minu 1940-nda aasta Adleri jalgratas. - Autor: kass - 23-04-2009, 09:44 AM
RE: Minu 1940-nda aasta Adleri jalgratas. - Autor: carrec - 23-04-2009, 10:27 AM
RE: Minu 1940-nda aasta Adleri jalgratas. - Autor: carrec - 23-04-2009, 16:52 PM
RE: Minu 1940-nda aasta Adleri jalgratas. - Autor: valdo - 23-04-2009, 17:03 PM
RE: Minu 1940-nda aasta Adleri jalgratas. - Autor: kass - 24-04-2009, 08:19 AM
RE: Minu 1940-nda aasta Adleri jalgratas. - Autor: carrec - 24-04-2009, 08:43 AM
RE: Minu 1940-nda aasta Adleri jalgratas. - Autor: kass - 24-04-2009, 09:17 AM
RE: Minu 1940-nda aasta Adleri jalgratas. - Autor: carrec - 24-04-2009, 09:43 AM
RE: Minu 1940-nda aasta Adleri jalgratas. - Autor: Veteran - 24-04-2009, 18:17 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne