24-04-2009, 09:17 AM
30-ndate teisel poolel vb ka veidi varem toimus Euroopa jalgrattadisainis mõningaid muutusi. Seoses jõukuse ja turu konkurentsi kasvuga hakati rattaid rohkem tuunima. Vedavad ketirattad said spetsiifilisemaid kodardusi, saksa, rootsi, eesti ratastele ilmusid porilaua embleemid/märgid ja mõeldi välja muid vigureid. Osaliselt olid need elemendid ka juba varem kasutusel ka.
Konkreetselt - üks tootja võis kasutada ka erineva kodardusega ketirattaid ühel ajal. Sellisel hilisel (mei jaoks) rattal peaks üldiselt olemagi 3 kulliga ketiratas, alum. kullimärk porilaual ja alumiiniumist sinisega raamimärk. Umbes midagi nagu sellel viimasel saksa lehel see meeste mudel.
Sadulatega on ka nii, et võisid olla mudelitel erinevad sadulad, erinevate tootjate omad - näit. Lepper, Wittkop jne. , ratta mark võis olla nahale pressitud ja mitte.
Lisaks olid omaturu mudelid sageli erinevad eksportmudelitest. Kõige elementaarsem - euroopa kasutas rohkem traatrehve, Eestis olid aga peamiselt haakmantliga rattad.
Taastada võiks nii ja naaa ja ka üldse mitte. Vaadata doonorraamigi.
Mina pooldaks ikkagi triipe ja kirju, seda alumisele originaalpulgale ta sadulaalusele püstorule jms mis originaalid.
Konkreetselt - üks tootja võis kasutada ka erineva kodardusega ketirattaid ühel ajal. Sellisel hilisel (mei jaoks) rattal peaks üldiselt olemagi 3 kulliga ketiratas, alum. kullimärk porilaual ja alumiiniumist sinisega raamimärk. Umbes midagi nagu sellel viimasel saksa lehel see meeste mudel.
Sadulatega on ka nii, et võisid olla mudelitel erinevad sadulad, erinevate tootjate omad - näit. Lepper, Wittkop jne. , ratta mark võis olla nahale pressitud ja mitte.
Lisaks olid omaturu mudelid sageli erinevad eksportmudelitest. Kõige elementaarsem - euroopa kasutas rohkem traatrehve, Eestis olid aga peamiselt haakmantliga rattad.
Taastada võiks nii ja naaa ja ka üldse mitte. Vaadata doonorraamigi.
Mina pooldaks ikkagi triipe ja kirju, seda alumisele originaalpulgale ta sadulaalusele püstorule jms mis originaalid.