29-04-2009, 17:38 PM
Kui mootor kuumeneb üle (sagedased tõmbekad, või puudulik jahutus), siis hakkab jahutusvesi (tosool) keema - kui kork on peal, siis hakkab rõhk tõusma nagu autoklaavis (andmed vee kohta):
100C = 1 atm (ülerõhku pole, ehk normaalrõhk)
110C = 1,4 atm (ülerõhk 0.4 atm)
120C = 2,0 atm (ülerõhk 1.0 atm)
130C = 2,7 atm (ülerõhk 1.7 atm)
140C = 3,6 atm (ülerõhk 2,6 atm)
200C = 15,5 atm (ülerõhk 14.5 atm)
Veepumba rõhk on tühine võrreldes ülekuumenemisest tingitud rõhuga.
Kui veepump rikki läheb, siis kuumeneb vesi mootoris üles ja rõhk hakkab kasvama, avaldades survet radikale, veetorudele ja plokikaanele - tavaliselt ei pea plokikaan vastu (muutub pehmeks, paindub rõhu all läbi), kapoti alt paiskub välja aurupilv ja mootor ongi küpse.
Otsingumootorites tuleks panna otsingusse: "(saturated) steam pressure table"
Üks vastustest tabeli kujul:
http://brassmein.com/tech/steam.htm
100C = 1 atm (ülerõhku pole, ehk normaalrõhk)
110C = 1,4 atm (ülerõhk 0.4 atm)
120C = 2,0 atm (ülerõhk 1.0 atm)
130C = 2,7 atm (ülerõhk 1.7 atm)
140C = 3,6 atm (ülerõhk 2,6 atm)
200C = 15,5 atm (ülerõhk 14.5 atm)
Veepumba rõhk on tühine võrreldes ülekuumenemisest tingitud rõhuga.
Kui veepump rikki läheb, siis kuumeneb vesi mootoris üles ja rõhk hakkab kasvama, avaldades survet radikale, veetorudele ja plokikaanele - tavaliselt ei pea plokikaan vastu (muutub pehmeks, paindub rõhu all läbi), kapoti alt paiskub välja aurupilv ja mootor ongi küpse.
Otsingumootorites tuleks panna otsingusse: "(saturated) steam pressure table"
Üks vastustest tabeli kujul:
http://brassmein.com/tech/steam.htm