14-05-2009, 12:24 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-05-2009, 12:25 PM ja muutjaks oli valdo.)
Nagu ikka vanadel magneetosüütega sõidukitel, on abiks kogu ahela korralik kontroll:
1. Kogu süütesüsteem lahti võtta ja puhastada.
2. Kontrollida testriga süütepooli madalpinge- ja kõrgepingeosa (ei tohi olla ei katkestuses ega ka lühises).
3. Kontrollida kondensaatorit (ei tohi olla ei katkestuses ega ka mahtuvust kaotanud, kondensaatori kontrollimist olen siin foorumis varem õpetanud, otsing abiks).
4. Panna kõik korralikult kokku ja reguleerida kontaktivahe ja süütemoment (ÜSS suhtes) ning veenduda veelkord testriga, et kõik ahelad oleksid korralikult ühendatud ega poleks lühises.
5. Veenduda, et kõrgepingejuhe oleks ilma nähtavate vigastusteta ega ei annaks keresse kusagilt.
Eeltoodud operatsioonide järel säde lausa PEAB olema.
P.S. Hävinud kondensaatori saad asendada suvalise teise mootorratta omaga. Hävinud kõrgepingeosaga pooliga ei saa kodus midagi peale hakata - see tuleb kas uus hankida (Saksas neid liigub, nt eBay abiks) või siis äärmisel juhul saab teha selle ainult madalpingele ümber (madalpinget saab kodus üsna lihtsalt mähkida) ja kasutada mingit moodsat välist süütepooli (nt Riga mopeedide oma 1980ndatest). Aga see viimane pole enam originaal.
1. Kogu süütesüsteem lahti võtta ja puhastada.
2. Kontrollida testriga süütepooli madalpinge- ja kõrgepingeosa (ei tohi olla ei katkestuses ega ka lühises).
3. Kontrollida kondensaatorit (ei tohi olla ei katkestuses ega ka mahtuvust kaotanud, kondensaatori kontrollimist olen siin foorumis varem õpetanud, otsing abiks).
4. Panna kõik korralikult kokku ja reguleerida kontaktivahe ja süütemoment (ÜSS suhtes) ning veenduda veelkord testriga, et kõik ahelad oleksid korralikult ühendatud ega poleks lühises.
5. Veenduda, et kõrgepingejuhe oleks ilma nähtavate vigastusteta ega ei annaks keresse kusagilt.
Eeltoodud operatsioonide järel säde lausa PEAB olema.
P.S. Hävinud kondensaatori saad asendada suvalise teise mootorratta omaga. Hävinud kõrgepingeosaga pooliga ei saa kodus midagi peale hakata - see tuleb kas uus hankida (Saksas neid liigub, nt eBay abiks) või siis äärmisel juhul saab teha selle ainult madalpingele ümber (madalpinget saab kodus üsna lihtsalt mähkida) ja kasutada mingit moodsat välist süütepooli (nt Riga mopeedide oma 1980ndatest). Aga see viimane pole enam originaal.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel