Kitcaride tänavalegaalsusest
#10

Oeh, Omar, sa tundud küll keskmisest kirkama kriidina ja ei taha su plaani üldse maha teha, aga ikkagi, sa ajad kõik maailma asjad sassi nagu kört pärtli särk ja küsid täiesti valesid küsimusi.

Ma saan aru et sul on soov teha mingi konkreetse maailmas eksisteeriva superauto elusast rauast koopia. See keerab kogu disainiprotsessi pea peale, sest nööpide külge on vaja pintsak teha, aga okei, see ei ole võimatu.

Esiteks on sul vaja teada lõpptulemuseks oleva aparaadi strateegilisi mõõte, et konstrueerimise protsess saaks üldse alata. Strateegilised mõõdud on:
- teljevahe
- laius
- mootori tüüp, kaal, soovitav võimsus
- sõitjateruumi mõõdud, sõitjate arv ja isteasendid
- kasutatavad rehvid

See pakett toimib robustse kondikavana, millest lähtuvalt saab insener edasi tegutseda. Järgmises etapis tehakse ära need otsused:
- mootori ja transmissiooni asukohad, veoskeem
- vedrustuse tüüp ja soovitavad parameetrid (liiga pikk jutt et täpsustada hetkel)
- raami materjal ja valmistamisviis
- kere materjal ja valmistamisviis
- mingi target täismass võiks ka teada olla selles faasis

Edasi projekteeritakse vedrustus, mis võimalikult parimal moel suudab rahuldada eesmärgiks seatud nõudeid. Selle käigus otsitakse kõikidele auto komponentidele optimaalsed asukohad, mis määravad laias laastus ära raskuskeskme asukoha. Pärast vedrustuse valmimist projekteeritakse raam, mis on võimalikult kerge, võimalikult jäik ja seob kõik komponendid kokku. Vajadusel täiustatakse jooksvalt vedrustust, kui tekib konflikte asjade mahutamisel.

Viimase sammuna projekteeritakse kerepaneelid ning interjöör. Sinu puhul peab kere koguaeg ees olema, ehk ta tegelikult on igas eelnevas faasis lisapiiranguna sees.

Nüüd järgneb valmistamine, mille käigus luuakse vajalikud rakised jms, siin ilmselt pole lisaseletusi vaja.

Millise asja jaoks eelnevalt loetletutest sul firmat vaja on? Minuteada Eestis pole kohta kus kogu see kompetents ühe katuse all koos oleks, aga tõenäoliselt on kõigi alade kompetents kuskil olemas, seega su plaan ei ole täiesti ebarealistlik, aga Dadi kommentaar on kahtlemata asjakohane.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: omar - 13-05-2009, 22:13 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: hobiautod - 13-05-2009, 22:37 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: omar - 13-05-2009, 23:52 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: stihl - 14-05-2009, 09:19 AM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: omar - 14-05-2009, 11:03 AM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: dad - 14-05-2009, 12:12 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: Jesper - 14-05-2009, 12:12 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: omar - 14-05-2009, 16:02 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: stihl - 14-05-2009, 16:57 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: dad - 14-05-2009, 18:34 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: Jesper - 14-05-2009, 17:40 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: stihl - 14-05-2009, 18:24 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: Jesper - 14-05-2009, 19:02 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: altraditional - 14-05-2009, 19:33 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: omar - 14-05-2009, 20:37 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: dad - 14-05-2009, 21:10 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: Jesper - 14-05-2009, 20:48 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: omar - 14-05-2009, 21:23 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: xyzwt - 16-05-2009, 11:36 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne