21-05-2009, 09:38 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-05-2009, 09:42 AM ja muutjaks oli valdo.)
(21-05-2009, 08:56 AM)kass Kirjutas: Saarest pole küll midagi peale sildi.
See silt, jah, kuulub vast rattale, mille Brennabor on Saare jaoks tootnud. Tõenäoliselt enne aega, mil Saar ise tegi rattaid enda osadest.
Valdav enamik ratta osi on Riia päritolu. Ketiratas on Riga-20lt, pedaalid ja arvatavasti ka leistang ka. Raam näib olevat Riga-10lt nagu ka pakiraam. Seega kardan, et raam ja silt ei lähe kokku. Kahjuks on pildid nigelad ja udused ja ei võimalda detailide nüansse korralikult hinnata.
Kuna raaminumbri koha pildistamiseks ei olnud viitsitud kaameral makrofunktsiooni sisse lülitada (tegelikult PEAKS!!!), siis teravustas kaamera oma objektiivi kaugemale ja pildid on hägusad, st number mitteloetav. Siis on näha, et raaminumber on suur, mis oli omane nii Riiale kui Brennaborile.
Vanem asi näib olevat tagaratta pikkmutter. Äkki on vana ka tagaratta sisu, millelt leiab vähemalt aastaarvu? Tüüpiline oli, et kui nõuka-ajal pandi rattale uusi tükke külge, püüti Torpedo vabajooksu sisu jätta vana.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel