28-05-2009, 13:27 PM
(26-05-2009, 19:23 PM)von Kirjutas: Selline küsimus et sain raf-i omanikuks.Kas oli sellel 12 kohta.Katusel takso plafoon. Kas küljel olid ka takso ruudud või mõni muu kiri.
Me ju ei tea, kas "sellel" oli 12 kohta ja plafoon katusel. Tehasest väljusid RAF-id valdavalt 12 kohalistena, kui ei olnud tegu mingi eritellimuse, laboriga või minend tea, mis otstarbeks tehtud bussikesega. Tehasest väljusid tellimata kujul lisaks 12 kohalisele bussikesele ka kiirabid ja miilitsad, mis omasid juba tehasest vilkurite aluseid ja muid spetsagregaate. Laborid, kastikad, autorongid ja muud spetsiaalbussikesed valmisid kõik eritellimuse alusel ja tellijaga kooskõlastatud jooniste järgi.
Marsruuttaksod komplekteeriti vastavalt vajadusele ikkagi hiljem automajandites või taksoparkides. Vastavalt siis pihustati peale märke/tunnuseid ja paigaldati katusele plafoone - valgeid, rohelisi ja kollaseid.
Näiteks see bussi kere http://www.polygonimatkad.ee/?id=4145 on väljunud tehasest min.nõukogu tellimusel ja katuse vilkurite aukudesse on topitud hiljem gabariidituled, stangel olevad vilkurid on lihtsalt eemaldatud. Tänu Taruvargale on katusel ka kena plafoon, mis on pärit Pärnu ATP-st. Ehk siis igasugustele erisustele pidi olema tellija ja lattu tehti seisma ainult 12 kohalisi busse ja kui mingil põhjusel, sai ladu 12 kohalisi busse täis, aga vaja oli hoopis kiirabisid, siis kisti bussike jälle lahti ja komplekteeriti uuesti kiirabina. Nimelt kõikide RAF-ide kallal kruvikaga kraapides võib nii mõndagi välja tulla ja lisaks tuleb arvestada asjaoluga, et RAF-idele tehti hoogsasti kapitaalremonte ja endisest kiirabist või miilitsast võis kapremondi käigus saada hoopis kolhoosi rahvatantsijate luksus VAN koos lauakeste ja kiirabi ventilatsiooniga.
PS 12 kohalise bussi juhtimiseks läheb vaja D1 kategooria juhiluba. Kui neljas istmerida tõsta kolmandaks ja teh.passis teha muudatus, siis tohib sõita B kategooria juhiloaga. Enamasti on sel põhjusel kohtade arvu juba vähendatud.
Tõnu Piibur
5116265