31-05-2009, 20:47 PM
Tervitus.
Leidsin sellise huvitava lehe. Tegu siis CO2'ga (süsihappegaas) töötavate mootoritega. Valikus on nii V-, reas, radiaal- kui ka pöördradiaalasetusega(Gnome) mootoreid. Huvitavaks teeb need mootorid asjaolu, et suurima (18-sil. Gnome) kubatuur on kõigest 47 kuupsentimeetrit!!! Väikseim aga 2,6 kuupmillimeetrit. Antud mudeleid toodab Tsehhi firma Gasparin. Valikus on 34 erinevat mootorit, neist väikseim maksab 864 EEK (suurim aga ümmarguselt 13 700 EEK).
http://www.gasparin.cz/page.php?page=co2...ors&lng=en
Kuna CO2 mootorid on vist enamikule üsna võõras teema, panen ka selgitava lingi, kuidas nood töötavad. Disain on tõesti geniaalselt lihtne... Võib võrrelda kahetaktilisega.
http://www.animatedengines.com/co2.shtml
Ja nokitsemise teema poole. Kuna suvel saan tööõpetuse klassi masinaid kasutada ja kui materjali jagub, siis proovin isegi sellise mootori valmistada. Too tuleb esialgu ühe silindriga.
Leidsin sellise huvitava lehe. Tegu siis CO2'ga (süsihappegaas) töötavate mootoritega. Valikus on nii V-, reas, radiaal- kui ka pöördradiaalasetusega(Gnome) mootoreid. Huvitavaks teeb need mootorid asjaolu, et suurima (18-sil. Gnome) kubatuur on kõigest 47 kuupsentimeetrit!!! Väikseim aga 2,6 kuupmillimeetrit. Antud mudeleid toodab Tsehhi firma Gasparin. Valikus on 34 erinevat mootorit, neist väikseim maksab 864 EEK (suurim aga ümmarguselt 13 700 EEK).
http://www.gasparin.cz/page.php?page=co2...ors&lng=en
Kuna CO2 mootorid on vist enamikule üsna võõras teema, panen ka selgitava lingi, kuidas nood töötavad. Disain on tõesti geniaalselt lihtne... Võib võrrelda kahetaktilisega.
http://www.animatedengines.com/co2.shtml
Ja nokitsemise teema poole. Kuna suvel saan tööõpetuse klassi masinaid kasutada ja kui materjali jagub, siis proovin isegi sellise mootori valmistada. Too tuleb esialgu ühe silindriga.