04-06-2009, 14:34 PM
Tõlge siis Gruppeni poolt antud artikli keskosast, mis puudutab Uno Veerbergi:
"Türil peab oma töökoda Eesti oma Leidur Leo, Uno Veeberg.
Veeberg ei ole enam noor mees, aga ikka tuleb tema käte alt toredaid masinaid ja seadmeid. Paljud neist on tehtud vaid n-ö „nalja pärast“, tegemise rõõmust. Veeberg kahetaktilistest mootoritest ei hooli, ta ehitab parema meelega väikeseid neljataktilisi mootoreid.
Monkey-Honda äravisatud poolikule mootorile tegi ta ise kogu ülemise poole. Silindri, klapimehhanismi – kõik. Mootor töötab väga pehmelt ilma värinateta.
Aiatraktorile pani ta kaks Mosse käigukasti ja vene väikeauto Zaporoþetsi mootori.
Veebergi töökoda töötab hämmastaval tasemel isemajandavalt. Ta sulatab alumiiniumijäädet oma ahjus, mida kuumutab tolmuimejast tuleva õhuvoolu abil. Isetehtud vormides valab ta erinevaid mootoriosi. Elektrikeevituse seade on isetehtud ja ka gaasikeevituse jaoks toodab Veeberg atsetüleeni ise. Piimapakiga vett, sinna sisse väike kaltsiumkarbiidi tükk. Kohe hakkab erituma gaasi, mis kõigepealt juhitakse auto sisekummi, mis ühtlustab gaasirõhu ja näed – leek pitsi suudmes süttib.
Paarkümmend aastat tagasi tahtis Uno Veeberg pääseda taeva alla, nii tuli ehitada lennuk. Ural-mootorratta mootor jooksis lennu ajal kinni, tulemuseks allakukkumine, kuid hing jäi sisse ja lennukile paigaldati igivana kuplavolkkari mootor.
Veeberg lendas oma lennukil viimati 6 aastat tagasi. Ametlikke pabereid lennukil ei ole ja neid ei ole ka taotletud.
Kõrvalgaraaþis on Veebergi poolt valmistatud auto, üks viiest, mida ta on teinud. Tehaseautode järgi pidi N.Liidus olema pool elu järjekorras. Klaaskiust kere, Urali mootor.
Uno Veebergi pojal Peter Veebergil on Türil alumiiniumitöökoda. Siin tehakse tellimuse peale kolbe mistahes mootorisse, samuti odavaid valuvelgesid. Kasutatakse liivavalu nii nagu ka isa Uno oma kodutöökojas. "
"Türil peab oma töökoda Eesti oma Leidur Leo, Uno Veeberg.
Veeberg ei ole enam noor mees, aga ikka tuleb tema käte alt toredaid masinaid ja seadmeid. Paljud neist on tehtud vaid n-ö „nalja pärast“, tegemise rõõmust. Veeberg kahetaktilistest mootoritest ei hooli, ta ehitab parema meelega väikeseid neljataktilisi mootoreid.
Monkey-Honda äravisatud poolikule mootorile tegi ta ise kogu ülemise poole. Silindri, klapimehhanismi – kõik. Mootor töötab väga pehmelt ilma värinateta.
Aiatraktorile pani ta kaks Mosse käigukasti ja vene väikeauto Zaporoþetsi mootori.
Veebergi töökoda töötab hämmastaval tasemel isemajandavalt. Ta sulatab alumiiniumijäädet oma ahjus, mida kuumutab tolmuimejast tuleva õhuvoolu abil. Isetehtud vormides valab ta erinevaid mootoriosi. Elektrikeevituse seade on isetehtud ja ka gaasikeevituse jaoks toodab Veeberg atsetüleeni ise. Piimapakiga vett, sinna sisse väike kaltsiumkarbiidi tükk. Kohe hakkab erituma gaasi, mis kõigepealt juhitakse auto sisekummi, mis ühtlustab gaasirõhu ja näed – leek pitsi suudmes süttib.
Paarkümmend aastat tagasi tahtis Uno Veeberg pääseda taeva alla, nii tuli ehitada lennuk. Ural-mootorratta mootor jooksis lennu ajal kinni, tulemuseks allakukkumine, kuid hing jäi sisse ja lennukile paigaldati igivana kuplavolkkari mootor.
Veeberg lendas oma lennukil viimati 6 aastat tagasi. Ametlikke pabereid lennukil ei ole ja neid ei ole ka taotletud.
Kõrvalgaraaþis on Veebergi poolt valmistatud auto, üks viiest, mida ta on teinud. Tehaseautode järgi pidi N.Liidus olema pool elu järjekorras. Klaaskiust kere, Urali mootor.
Uno Veebergi pojal Peter Veebergil on Türil alumiiniumitöökoda. Siin tehakse tellimuse peale kolbe mistahes mootorisse, samuti odavaid valuvelgesid. Kasutatakse liivavalu nii nagu ka isa Uno oma kodutöökojas. "