K:oleks vaja 12v AC el mootorit , vb N-liidu toodet
#7

(05-06-2009, 11:18 AM)kass Kirjutas:  Aga see pole lennukiehitamine, et eksida ei tohiToungue, PlyVal kogenud purjetajana võiks ehk midagi asjalikku lisadaSmile!
Vaat siin on Sul tuline õigus! Eriti veel metsajärv, kuskohas peaaegu "tee-mis-tahad" ja ikka on peaaegu ohutu.
Too elektrivurride teema on meil kipper.ee's kordi läbi arutatud. Kui tegu on veel "kolakaga, kuhu võib pada 50 kg kaaluda", siis peaks mänguruumi olema küll. Kuid kindel on see, et 12V suvalist autolt pärinevat mootorit sellise asjale ei pane. Kui, siis õige ja tehase elektrilise vurri, mingit muud vähegi pädevat mootorit ei tea olemas olevat. Kõik need vähegi jõulisemad 12V omad on ju lühiajaliseks kasutamiseks ja igatsugu ventikamootorid jõuetud.

Kui 50 kg kaalu kaasa võtta ja tahta jääda 12V peale, siis 10 kg tehase vurr + 40 kg akupatarei. Muudel juhtudel tulevad mängu juba hoopis teised pinged, minimaalsed mootorid on vist 36V, mis suudaks midagigi teha aga needki eeldavad juba akupatareid kaaluga 40-50 kg ja autonoomsust tunnike-paar. Aga enne soovitaks pikemalt tutvuda boatdesign.net foorumi hübriidide alajaotusega, see on ülemaailmne ja raudselt kõige kõvem koht, kus maailma väikelaevanuse tippspetsid koos käivad. Seal kirjutavad ka reaalselt maailma mõned tippdisainerid ja konstruktorid ning lugematu hulk praktikuid.

Edit: Kui nüüd tõesti hirmsalt tahta aretada ja kuurialune on sobilikku kola täis, siis võib-olla toimiv lahendus võiks olla see kõige vanem mehaaniline veesõiduki propulsioon - rataslaev. Ultrakerge ratas ja karmi rihmülekandega momendikordistaja, sest elektrimootoril on piisavalt pöördeid. Ratas on ainumas edasiviiv lahendus, kus aluse enda inerts ka natuke abistab. Ahtrisse kulissil pöörav ehk ka roolina toimiv ratas ja selline võib isegi sõita... metsajärvel. Nagu sõidavad vesijalgrattad, stoilise aeglase kiirusega.

Edit2: Selline kerge hinnaülevaatus 12-48V kuni 2Hj mootoritele. Et amprid oleks normis, tuleks minna 48V peale, mis eeldab 4 akut. Selline asi võib mõned ajad päris kabedalt isegi tavavindiga toimida ja lausa mingi autonoomsuse anda? Aga siis USD hind: 620 mootor + 270 kontroller + 18% = jämedalt 12000 Eestis, lisaks ka transakulud. Lisaks muidugi 4-5 tuhat akud, on juba palju mõistlikum kohe osta Torqeedo Travel 401S. Nii hakkabki see elektrimootoriga "jamamine" pihta ja lõpuks jõuavad peaaegu kõik ühte punkti välja. Saksmannide Torqeedole hetkel veel vastast ei ole, kuigi hind on paras kirves.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
K:oleks vaja 12v AC el mootorit , vb N-liidu toodet - Autor: ryblik1 - 05-06-2009, 00:32 AM
RE: K:oleks vaja 12v AC el mootorit , vb N-liidu toodet - Autor: vant - 05-06-2009, 07:09 AM
RE: K:oleks vaja 12v AC el mootorit , vb N-liidu toodet - Autor: Timm - 05-06-2009, 09:28 AM
RE: K:oleks vaja 12v AC el mootorit , vb N-liidu toodet - Autor: Tegelane5 - 05-06-2009, 11:06 AM
RE: K:oleks vaja 12v AC el mootorit , vb N-liidu toodet - Autor: kass - 05-06-2009, 11:18 AM
RE: K:oleks vaja 12v AC el mootorit , vb N-liidu toodet - Autor: PlyVal64 - 05-06-2009, 12:50 PM
RE: K:oleks vaja 12v AC el mootorit , vb N-liidu toodet - Autor: velts - 05-06-2009, 12:13 PM
RE: K:oleks vaja 12v AC el mootorit , vb N-liidu toodet - Autor: Tuudur - 05-06-2009, 18:12 PM
RE: K:oleks vaja 12v AC el mootorit , vb N-liidu toodet - Autor: metsakohin - 05-06-2009, 23:56 PM
RE: K:oleks vaja 12v AC el mootorit , vb N-liidu toodet - Autor: taavi - 05-06-2009, 20:15 PM
RE: K:oleks vaja 12v AC el mootorit , vb N-liidu toodet - Autor: vant - 05-06-2009, 23:31 PM
RE: K:oleks vaja 12v AC el mootorit , vb N-liidu toodet - Autor: vootele - 09-06-2009, 23:47 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne