16-06-2009, 20:58 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-06-2009, 21:04 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(14-06-2009, 19:39 PM)emsa Kirjutas: Kui kellelgi on häid ideid, kuidas veokad autospordist ei lahkuks, tasuks neid kindlasti ka alaliidu ja veokakomiteega vahetada. Üks mõte, mis EALis vaikselt idanenud, on seotud autode mitmevõistlusega, kus saaks kasutada tänapäevast tehnikat.
Nii, alustaks hoopis sellest, et äkki läheksid ja teeksid kõrvallaua-meestele rahvaspordi alakomiteest selgeks, et N-kategooria auto ehk "veo"auto on ka AUTO! Kaua läks MosseLiigal aega, kuniks pirukamosse sõiduautoks tunnistati???
Siis saab edasi minna. Auto on auto. B-kat kuni 3500 kg ja veoautod üle selle. Rallikõlbulikke isendeid on ka: näiteks Transit ja "vene"transit Gazell. Ei ole vaja Gazoonidest unistada, praegu võiks mõelda kastiga tilga-Transit + 2-liitrine Pinto-plokiga pada + 5-käigune käima. Samas võiks olla klass ainult tagaveoline ja töömahuga kuni 2,5-liitrit. KAs siis bens või diisel, omal vabal valikul. Kas topelratas või ühekordne, on küsitav, võiks ka vaba olla. Selle saaks reguleerida ära kaaluga. Sinna saaks kohe pookida va bensu-Volkkari LT28, M-B 207 ja veel hulga teisi saada olevaid vanemaid väikeveokaid.
Igati "legaalselt" võiks olla lubatud kongi mahalõikamine ja kaubiku muutmine ralli-madel-kastikaks. Nii või teisiti tuleb puuri ehitada, konka-kast isntallida jne, see väike rällakatöö on kukepea Tänaval nad ju ikka ei sõida. Manuaaliga 90'te bensu-transiite on Rootsi pilgeni täis, vali millist tahad hinnavahemikus 10-20 tuhat sek. Transiidikross võiks küll päris tegija ala olla? Sest tegelikult on ju GAZ51 omadustelt tänane Transit, veoautoks tegi tema vaid suur kaal ja 20-tollised rattad. Kandejõud oli nagu tänastel pisikastikatel...
ERITI kõvad mehed tuleksid rajale aga sellise Transitiga, sest sel on ka ees talasild, pole roolivõimu ja taga on topeltrattad. Mina küll mõtleksin aga vaat rekka lubasid küll tegema ei hakka. Sellega üks pärisralli läbi sõita täiskiirusel....