28-06-2009, 00:36 AM
Vastab kodanik: www.kultuurkapital.ee võiks toetada TA busside renoveerimist, vähemalt ma ei lugenud ühtegi keelavat lauset kodulehelt, et seda teha ei võiks kui buss kuulub mingile avalikule muuseumile või muule sobivale kultuuriasutusele. LAZ bussi restaureerimist ei ole ilmselt põhjust Eesti riigil toetada, sest tõesti on palju muudki targemat rahva rahaga peale hakata.
Igastahes Eesti riik toetab juba nüüd vanatehnika restaureerimist ja seda kõike olemasolevate muuseumi süsteemi kaudu, eeldusel, et tehnikal on mingi mõistetav seos Eesti tehnikakultuuriga. Iseasi, milline muuseum oleks huvitatud bussi restaureerimisest ja millisel muuseumil oleks piisav hulk restauraatoreid. Näiteks Maanteemuuseumil on mõistlikum maksta juba olemasolevate bussidega tehtavaid üritusi, kui endale busse restaureerida.
Ja veel - kui sul on juba midagi tehtud ja midagi eeskujulikku on ette näidata, siis toetatakse tunduvalt lihtsamalt kui suvalisi projektikirjutajaid, kes lubavad midagi teha. Samas on kindlaks tingimuseks see, et restaureeritav ese peaks olema rahva ühisvara. Eraisikud, kes teevad maksumaksja raha eest endale luksussõidukeid (vanatehnikat) ja lähevad nendega rannarajooni esinema, pannakse üldjuhul vangimajja.
Minu silmis on "riik" ikkagi laiem mõiste, siinne foorumgi on ju koht, kus kodanik saab kodaniku käest küsida ja kodanik saab kodanikku aidada, vähemalt hea nõuga. Riiklikus mõistes on vaja kohti, kus droogi süstimise asemel, vanatehnikapisikut levitada (koeri dresseerida, linde loendada jne), ehk siis millegi legaalsega tegeleda.
Igastahes Eesti riik toetab juba nüüd vanatehnika restaureerimist ja seda kõike olemasolevate muuseumi süsteemi kaudu, eeldusel, et tehnikal on mingi mõistetav seos Eesti tehnikakultuuriga. Iseasi, milline muuseum oleks huvitatud bussi restaureerimisest ja millisel muuseumil oleks piisav hulk restauraatoreid. Näiteks Maanteemuuseumil on mõistlikum maksta juba olemasolevate bussidega tehtavaid üritusi, kui endale busse restaureerida.
Ja veel - kui sul on juba midagi tehtud ja midagi eeskujulikku on ette näidata, siis toetatakse tunduvalt lihtsamalt kui suvalisi projektikirjutajaid, kes lubavad midagi teha. Samas on kindlaks tingimuseks see, et restaureeritav ese peaks olema rahva ühisvara. Eraisikud, kes teevad maksumaksja raha eest endale luksussõidukeid (vanatehnikat) ja lähevad nendega rannarajooni esinema, pannakse üldjuhul vangimajja.
Minu silmis on "riik" ikkagi laiem mõiste, siinne foorumgi on ju koht, kus kodanik saab kodaniku käest küsida ja kodanik saab kodanikku aidada, vähemalt hea nõuga. Riiklikus mõistes on vaja kohti, kus droogi süstimise asemel, vanatehnikapisikut levitada (koeri dresseerida, linde loendada jne), ehk siis millegi legaalsega tegeleda.
Tõnu Piibur
5116265