30-06-2009, 01:40 AM
Miks üldse tegeldakse muuseumitega riiklukul tasandil?
Põhjus on lihnte - see on asjaolu, et üsna palju pärandist ei ole laiale avalikkusele niivõrd tähtis/likviidne/taskukohane, et seda päästetakse.
Kui praegu oleks kuskil turbarabast Pätsi Packardi raam väljakaevatud - oleks ilmselt sul kümnest kohast raha küsida selle taastamiseks, kõik rahakottid avaneksid iseenesest.
Skoda 9TR või Ikarus 180 taastamiseks ei annaks sulle praegu raha mitte keegi.
Ja selleks et ehitada näiteks, Viini või Stockholmi tehnikamuuseumist 1/10 suuruse tehnikamuuseumi hoone - erarahadest saab ainult unistada. Muide, nende muuseumide enamus eksponaatidest ongi sellised, mis ei oma otsest väärtust ebay-s müüdavana.
Ja pärast suurärimehed meil kurdavad - miks noored ei taha insenerideks hakata.
Põhjus on lihnte - see on asjaolu, et üsna palju pärandist ei ole laiale avalikkusele niivõrd tähtis/likviidne/taskukohane, et seda päästetakse.
Kui praegu oleks kuskil turbarabast Pätsi Packardi raam väljakaevatud - oleks ilmselt sul kümnest kohast raha küsida selle taastamiseks, kõik rahakottid avaneksid iseenesest.
Skoda 9TR või Ikarus 180 taastamiseks ei annaks sulle praegu raha mitte keegi.
Ja selleks et ehitada näiteks, Viini või Stockholmi tehnikamuuseumist 1/10 suuruse tehnikamuuseumi hoone - erarahadest saab ainult unistada. Muide, nende muuseumide enamus eksponaatidest ongi sellised, mis ei oma otsest väärtust ebay-s müüdavana.
Ja pärast suurärimehed meil kurdavad - miks noored ei taha insenerideks hakata.
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.