30-06-2009, 21:13 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-06-2009, 21:14 PM ja muutjaks oli Jesper.)
Ringradade sobivust ühe või teise klassi jaoks hindab FIA, ning uue raja kohta käivad nõuded (vt http://www.fia.com/sport/Regulations/sportcoderegs.html Appendix O) on kindlasti karmimad kui juba ammu eksisteeriva ja legendaarse raja omad. Tõenäoliselt ei saaks Monacos, Nürburgringil või Le Mansis tänaste nõuete järgi tõukerataste võiduajamist kah teha, kui nad alles praegu rajatud oleks
Klassid, nn "Grade" jagunevad nii:
Grade 1: Vormel 1
Grade 2: Vormelid mis pole vormel 1, aga on töömahuga üle 2500cm3; Le Mans Prototype 1 ja 2 ning FIA meistrivõistlused GT autodele
Grade 3: Vormelid ja sportautod kuni 2500cm3, GT1, GT2 reginaalsed sarjad.
Grade 4: Vormelid ja sportautod kuni 2000cm3, turismiautod
Grade määratakse raja pikkuse, laiuse, kurvide raadiuse ja veel saja parameetri järgi, ma ei olegi head ülevaadet kuskil näinud, võib-olla seal FIA saidil kaevates leiab midagi. Audru uuele ringile saab asjaosaliste sõnul taodelda Grade 4 ehk võid ise ülalolevat nimekirja vaadates järeldada, mis asjad siia põhimõtteliselt sõitma mahuks. Peab küll mainima et regionaalsete sarjade puhul võetakse asja tiba lõdvemalt, olid ju eelmine nädalavahetus GT autod Audrus täitsa rajal ilma mingi Gradeta.
Üldise taustsüsteemina väärib ehk mainimist et Skandinaavia riikidest on ainuke klassifitseerimise vääriliseks peetud rada Rootsis, Anderstorp Racewayl on Grade 2. Seega oleks ka Grade 4 väga kõva sõna ning ilmselt õnnestuks korraldada nii mõnedki Rootsi, Taani ja Norra meistrivõistluste etapid.
A senikaua kuni uut rada pole võib EMV-d ikka vaatamas käia, põnevust jätkub
Klassid, nn "Grade" jagunevad nii:
Grade 1: Vormel 1
Grade 2: Vormelid mis pole vormel 1, aga on töömahuga üle 2500cm3; Le Mans Prototype 1 ja 2 ning FIA meistrivõistlused GT autodele
Grade 3: Vormelid ja sportautod kuni 2500cm3, GT1, GT2 reginaalsed sarjad.
Grade 4: Vormelid ja sportautod kuni 2000cm3, turismiautod
Grade määratakse raja pikkuse, laiuse, kurvide raadiuse ja veel saja parameetri järgi, ma ei olegi head ülevaadet kuskil näinud, võib-olla seal FIA saidil kaevates leiab midagi. Audru uuele ringile saab asjaosaliste sõnul taodelda Grade 4 ehk võid ise ülalolevat nimekirja vaadates järeldada, mis asjad siia põhimõtteliselt sõitma mahuks. Peab küll mainima et regionaalsete sarjade puhul võetakse asja tiba lõdvemalt, olid ju eelmine nädalavahetus GT autod Audrus täitsa rajal ilma mingi Gradeta.
Üldise taustsüsteemina väärib ehk mainimist et Skandinaavia riikidest on ainuke klassifitseerimise vääriliseks peetud rada Rootsis, Anderstorp Racewayl on Grade 2. Seega oleks ka Grade 4 väga kõva sõna ning ilmselt õnnestuks korraldada nii mõnedki Rootsi, Taani ja Norra meistrivõistluste etapid.
A senikaua kuni uut rada pole võib EMV-d ikka vaatamas käia, põnevust jätkub