13-11-2003, 18:17 PM
ja miks on käsikäigud halvemad kui jalgkäigud.
Käsikäikude puhul tõmbad trossiga sisse vaba-esime käigu ja sealt tagasi teisele käigule lükkab käigukahvli vedru... ja vahest kui on raske vedu peal ei lükka hästi kah jne. Jalgkäikudega mootoril on käiguvahetus nagu mootorrattal - käigukahvlit liigutatakse liugsoones, mis on tunduvalt konkreetsem - käigud lähevad täpselt ja lõpuni sisse mitte ei jää vahetevahel ainult poole pinna või nurgaga vedama ja selle tõttu on ka vähem lagunemist/kulumist...
see jutt on muidugi nõukogude mopeedimootorite kohta
Käsikäikude puhul tõmbad trossiga sisse vaba-esime käigu ja sealt tagasi teisele käigule lükkab käigukahvli vedru... ja vahest kui on raske vedu peal ei lükka hästi kah jne. Jalgkäikudega mootoril on käiguvahetus nagu mootorrattal - käigukahvlit liigutatakse liugsoones, mis on tunduvalt konkreetsem - käigud lähevad täpselt ja lõpuni sisse mitte ei jää vahetevahel ainult poole pinna või nurgaga vedama ja selle tõttu on ka vähem lagunemist/kulumist...
see jutt on muidugi nõukogude mopeedimootorite kohta