01-08-2009, 20:28 PM
Eriti eelpool toodud targast jutust aru ei saa, hetkel veel tähtsatl vanatehnika ürituselt naasnuna, mis teadupärast nuristab vaimseid näitajaid tublisti.
Fakt onaga see, et kui 12 V , siis tegu alalisvoou mootoriga. Sel juhul on tgu tõesti ilmselt alalisvoolu motoriga, mis laias laastus jagunevad paraleelergutusega ja järjestikergutusega mootoriteks. Mõte selles, et esimesel on poolustemähised ja ankrumähis (see, mis läbi harjade käib, üldjuhul pöörlev ankur ) ühendatud paraleelselt ehk rööbiti.
Järjestikergutusega ehk jadaergutudega mootoritel on need asjad ühendatud järjestikku ehk jadamisi.
Vitamiin ehk piont on selles, et pöörlemissuuna muutmiseks tuleb poolustemähise otsad ankrumähisega ühenduses ära muuta, st ükskõik kumba mähisegrupi otsad teisega ühenduse suhtes ära muuta ehk pöörata, nagu ka eelnevas postituses mainiti kavalalt 180 kraadi. Selleks tuleb sageli minna mootori sisemusse ja seal sobrada. Sama asi on ka nn "ühefaasiliste" asünkroonmootorite puhul, millel on 2 mähist, tuleb ühe mähise otsad teise suhtes ära vahetada.
Anna minna, ja kui pinge peale annad, siis vaata kõrvale, kaarleek on silmadele kahjulik! Soovitan ka füüsika tunde külastada ja seal mitte ainult haigutada ja nina nokkida, võib kuulda üht- teist vajalikku ja huvitavatki !
Fakt onaga see, et kui 12 V , siis tegu alalisvoou mootoriga. Sel juhul on tgu tõesti ilmselt alalisvoolu motoriga, mis laias laastus jagunevad paraleelergutusega ja järjestikergutusega mootoriteks. Mõte selles, et esimesel on poolustemähised ja ankrumähis (see, mis läbi harjade käib, üldjuhul pöörlev ankur ) ühendatud paraleelselt ehk rööbiti.
Järjestikergutusega ehk jadaergutudega mootoritel on need asjad ühendatud järjestikku ehk jadamisi.
Vitamiin ehk piont on selles, et pöörlemissuuna muutmiseks tuleb poolustemähise otsad ankrumähisega ühenduses ära muuta, st ükskõik kumba mähisegrupi otsad teisega ühenduse suhtes ära muuta ehk pöörata, nagu ka eelnevas postituses mainiti kavalalt 180 kraadi. Selleks tuleb sageli minna mootori sisemusse ja seal sobrada. Sama asi on ka nn "ühefaasiliste" asünkroonmootorite puhul, millel on 2 mähist, tuleb ühe mähise otsad teise suhtes ära vahetada.
Anna minna, ja kui pinge peale annad, siis vaata kõrvale, kaarleek on silmadele kahjulik! Soovitan ka füüsika tunde külastada ja seal mitte ainult haigutada ja nina nokkida, võib kuulda üht- teist vajalikku ja huvitavatki !