16-08-2009, 22:59 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-08-2009, 23:16 PM ja muutjaks oli valdo.)
(16-08-2009, 22:48 PM)sidur Kirjutas: Sorri Valdo. Tegelt see on jah rootor. Ma nimetasin seda seepärast magnetiks, et selle rootori ääred on ju magnetiga kaetud.
Kui rootori ääred on magnetitega kaetud, siis on tegu vahelduvvoolugeneraatoriga. Ühelegi M-1-A-le ei ole sellist kunagi peale pandud - sellised olid peal uuematel M-1-M-mootoritel (kunagi omasin M-103, millel selline mootor peal oli).
Kuna ma olen aru saanud, et on soov vana M-1-A "Moskvat" taastama hakata, siis peaksid välja selgitama, kas nimetatud mootor ongi Sul M-1-Mi mootor või on keegi kunagi teinud vana M-1-A mootori ümber alalisvoolugeneraatorilt vahelduvvoolugeneraatorile, et ei peaks akuga jahmerdama. Tavaliselt on mootori karteripooltel vastavad kirjad peal.
(16-08-2009, 22:48 PM)sidur Kirjutas: Aga kas Sa minuga äri tagaksid teha? Mul on see Verhovina raam millele on keevitatud juurde Moskva mootori kinnitus. Kui see ära lõigata siis on originaal raam. Ma nimelt tahaks endale Moskva raami. Et kui Sul oleks Moskva raami mida Sa raatsiksid vahetada Verhoviina raami vastu siis me võiks äri teha.
Oh, see on nüüd keeruline küsimus. Mul oli kunagi taastamise plaaniga kokkukahmitud 5-6 Moskva raami koos lisakoliga (ikka neid vanemaid, M-1-A ja K-125, rööpesiotsaga) aga kui ma Nõval 1995. aastal sattusin ilusas tehasevärvis 1948.a. Moskva jäänuste otsa, siis jagasin järgnevatel aastatel heldelt ülejäänud liigse "mudru" ära. Midagi jäi kolikambritesse vast küll ka, aga tõesti "midagi". St palja toorikraami ehk isegi veel leiaks, aga korralikku tagaporilauda, korralikku komplektset esirööpkülikut ja tervet tugiharki vast mul kindlasti järel ei ole. Ka ratastega on nutused lood - allesjäänutest on enamikel ilusamaid tsingitud kodaraid välja keeratud (eriti pikki kodaraid, mida harvem liigub) ning ka korralikku, säilinud hammasvööga tagahammasratast (piduritrumliga ühes tükis) mul päris kindlasti alles pole. Kõik need olen 1990ndate lõpul ära jaganud/vahetanud või mõne projekti juures ära kasutanud.
Verhovinast ja selle osadest ma huvitatud ei ole - tegemist on minu jaoks liiga uue ja moodsa asjaga. Mõnest vanemast jalgrattast (enne 1950ndaid) vast nüüd küll

Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel