18-08-2009, 12:47 PM
(17-08-2009, 14:02 PM)v6sa Kirjutas: Aga miks peaks rõhuklapp sulguma õhu toimel?
Kui jätta pihustipoolne mutter lahti keeramata, siis solgutab pluþer seda kütusekogust edasi-tagasi, sest torustikus ja pihustis kokkusurutav õhk annab küll veidi vastusurvet, kuid mitte piisavalt, et surveklapp sulguks ja uus kogust kütust plunþrile peale valguks.
Naiste plära või mitte, kuid minul pole veel ükski masin kütuse lõppemisel üle kahe kerimise vajanud (te ikka teate, et 20 sekundit on ülemine piir, mida starterile ohutuks lugeda saab...).
Selleks, et surveklapid (suudmeklapid ) kütusepumpadel sulguksid on konstruktorid sinna paigaldanud vedru. Isegi ilma vedruta sulguks klapp ilmselt tänu gravitatsioonile ehk maa külgetõmbe jõule. Mingit vastusurvet selleks vaja pole. Kütusepumbad pritsivad kütust ju ilma pihustitorudeta ka!
Kütus "valgub" plunsrile peale tänu etteandepumbale ja lisaks on vajalik pumba sektsioonis teatav surve, mille eest hoolitseb ülevooluklapp ehk maakeeli "tempfriklapp". ND-21/2-el ongi suur osa õhuprobleemidest tingitud viimatinimetatud klapist, kui see ei ole töökorras ja ei hoia pumba peas vajalikku survet. Kütuse lõppemisel aga tekkib pumba sektsiooni õhukork ja kuna kütus siseneb pumpa ülemisest stutserist ja ülevool tuleb välja alumisest stutserist (mille sees on ka tempfriklapp) ei tule õhk sealt ka mitte eriti hästi välja. Aitab, kui korra paotada sektsiooni peal pihustitorude vahel olevat korki ja õhk tulebki kenasti välja ning käivitamiseks ei tohiks kuluda üle 10 sekundi.