19-09-2009, 19:20 PM
Ryblik, Sa ise vastasid osaliselt ka "probleemile" - Kuusakoski ainsana suudakski tänu oma tohutule rahavoole sellist asja teha. Lihtsalt Eestis ei ole veel levinud mitte ühelgi moel "kolmanda sektori" abistamine, seda tänu eriti haigetele seadustele. Samas ei ole keelatud abi osutada "muul moel", mis võiks rahulikult olla ühe 10 000 kroonise netopalgaga töökoha loomine ja sellise väärt kraami väljasorteerimine. Sellega võiks kõik Eesti vanatehnikaklubid-MTÜ'd lugeda Kuusakoski oma "sponsoriks" ilma sentigi raha saamata. Nad võiks suisa oma tunnuslauseks panna: "Kuusakoski, tehnikakultuuri säilitamise toetaja."
Maksaks see neile 10 000 + maksud + mõne kuurialuse kerge kütmine + sidekulu + digifotokas. Ma usun, et müüa saaks seda kola olemasolevate veebilahenduste kaudu a'la osta.ee ja transpordi tellijale koju mõne kullerfirmaga. Mingit avalikku poodi polegi vaja, asi jääks "põrsas kotis pildi põhjal, usaldades müüjat" põhimõttele. Üks teemat valdav töötaja, üks arvuti, midagi teenib see asi igal juhul tagasi ka. No jääb aasta lõikes 10 000 EURiga "kahjumisse", selle loebki sponsorluseks. Kuigi ma väga kahjumit isegi ei usuks, nii tekiks ka tõelistel vanatehnikahuvilistel julgus oma muidu määndunud kola, millel küljes mõned head jupid, sinna saata. Enamasti me ju ei viitsi "väärt kraami" eraldi säilitada, pole sellist kohtagi. Süda kõvaks ja hunti, kui tekib vajadus. Saad oma 1000 eeku kätte, kuigi ise oma aega kulutades ja detaile müütades saanuks 3000. Arusaadav, enamus ei viitsi "hobiks" oksjone korraldada. Palgatööna 8-17 oleks asjal hoopis teine jume.
Ma julgen väita, et kui Kuusakoski sellise asja teeks ja korraldaks konkursi 10K netopalgaga ametikohale, oleks siinse foorumigi kasutajatest järjekord ja valikus oleks keskapoisist kõrgharidusega spetsialistideni välja. Nii saaks tõesti säilitamist vääriv tehnika ka päästetud. Mitte vaid autojupid. Kui 10 000 tonnist eraldatakse 1 tonn, ei ole see rahalises mõttes mingi kulu. Kuid see tonn rauda võib päästa paljusid tehnikarestauraatoreid... ja miks mitte ka sisekujundajaid! Nagu on Nõmme Sõõrikukohviku lauad Singeri õmblusmasinate raamidel, seegi säilitamine.
Maksaks see neile 10 000 + maksud + mõne kuurialuse kerge kütmine + sidekulu + digifotokas. Ma usun, et müüa saaks seda kola olemasolevate veebilahenduste kaudu a'la osta.ee ja transpordi tellijale koju mõne kullerfirmaga. Mingit avalikku poodi polegi vaja, asi jääks "põrsas kotis pildi põhjal, usaldades müüjat" põhimõttele. Üks teemat valdav töötaja, üks arvuti, midagi teenib see asi igal juhul tagasi ka. No jääb aasta lõikes 10 000 EURiga "kahjumisse", selle loebki sponsorluseks. Kuigi ma väga kahjumit isegi ei usuks, nii tekiks ka tõelistel vanatehnikahuvilistel julgus oma muidu määndunud kola, millel küljes mõned head jupid, sinna saata. Enamasti me ju ei viitsi "väärt kraami" eraldi säilitada, pole sellist kohtagi. Süda kõvaks ja hunti, kui tekib vajadus. Saad oma 1000 eeku kätte, kuigi ise oma aega kulutades ja detaile müütades saanuks 3000. Arusaadav, enamus ei viitsi "hobiks" oksjone korraldada. Palgatööna 8-17 oleks asjal hoopis teine jume.
Ma julgen väita, et kui Kuusakoski sellise asja teeks ja korraldaks konkursi 10K netopalgaga ametikohale, oleks siinse foorumigi kasutajatest järjekord ja valikus oleks keskapoisist kõrgharidusega spetsialistideni välja. Nii saaks tõesti säilitamist vääriv tehnika ka päästetud. Mitte vaid autojupid. Kui 10 000 tonnist eraldatakse 1 tonn, ei ole see rahalises mõttes mingi kulu. Kuid see tonn rauda võib päästa paljusid tehnikarestauraatoreid... ja miks mitte ka sisekujundajaid! Nagu on Nõmme Sõõrikukohviku lauad Singeri õmblusmasinate raamidel, seegi säilitamine.