28-09-2009, 22:53 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-09-2009, 23:01 PM ja muutjaks oli valdo.)
(28-09-2009, 22:13 PM)Rein1 Kirjutas: Tervist,
Mul on maal selline masin naug IZ-350, 1949 väljalase. Masinal on dokumendid olemas ja puha. Oleks soov masin ära müüa aga sooviks teada, mis hinnaklassi ta langeb?
Hind kõigub väga suurtes piirides (ca 1000 kuni 70 000 krooni) olenevalt sellest, millega on tegu.
1. Kas ja millises seisus on säilinud defitsiitsed pisidetailid (täiseboniidist signaal C-35, algsed küünlajuhtmed, pleksiklaasist tagahelkuri triibuline klaas, algne sadulakate, algsed kummiosad, lambirefkektor koos tihenditega, süütekarp koos võtme ja pooliga, algne riidekattega juhtmestu jm...). Kõikide nende põlve otsas järele tegemine on MEELETU töö... Ja kui osta valmiskujul uued (nii mõndagi tehakse replikana a la pleksiklaas-punatuli, juhtmestu, kummijubinad jm), siis küsitakse pisijubinate eest viisakalt raha...
2. Kas ja millises seisus on säilinud kroomosade kroom? Kroomiettevalmistus on VÄGA kallis või VÄGA aeganõudev töö (oleneb, kas teha ise või lasta teha).
3. Kas ja millises seisus on lisavarustus (algne pump, tööriistatasku koos võtmetega jms).
4. Millises seisus ja kas on säilinud värviembleemid/triibud algsel värvil ja kas üldse algset värvi (jällegi - kaunistuste tegemine on üsna suur töö).
5. Kas ja millises seisus on rattal taga "lugu" + tehasepass + kollasetaustaline number + vanu mälestusi jms.
6. Kas ja millises seisus on kogu tehniline osa.
Ehk siis kuni 70 000 maksaks tõsiteaduslik huviline vast sellise IÞ-350 eest, mis on sõitnud tehasest väljumise järel nii umbes mõnikümmend kilomeetrit, seisnud ülejäänud aja puhtana kuivas hoones ja ei erine välimuses eriti oluliselt rattast, mis oleks nagu eile toodetud. Ehk siis kõik on ideaalses uhiuues korras nagu minu 1950.a. Diamant-jalgrattal.
Ja vastupidi - 1000 krooni oleks vast õiglane hind sellise ratta eest, millel pisidetailid kadunud/riknenud, tehnika siitsealt märgatavalt kulunud ja vajab asendamist, midagi puudu, palju asju tugevalt roostes/mõlkis, asendatud muude detailidega jne. Selliseid liigub ülimasskogustes.
99,9% rattaid, mis liigub, jääb kvaliteedis sinna kahe vahele. Tee võimalikult palju pilte nendest aspektidest lhtudes, mis ma üles lugesin. Siis saab ehk umbes määrata ka hinda, lähtudes sellestsamast 70 000 kroonist ja uhiuuest seisust ning lahutada sellest summast kõik need materjalid-tööd, mis kuluvad isendi restaureerimisele uhiuuega identsesse seisu (sh ka kaudsed kulud, nt detailide otsimisele kulunud bensiin-aeg, telefonikõnede maksumus jms).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel