05-10-2009, 13:20 PM
Kui vedel (viskoosne) õli mingil temperatuuril on, seda näitavad viskoossusnumbrid õli tähistuses, mitte õlitüüp (mineraalne või sünteetiline). Õhkjahutusega 4T mootorite puhul kehtib töötemperatuuride tõttu üldiselt rusikareegel, et alla 50-se viskoossusega õli jääb kuumalt liiga vedelaks. Mistõttu on mainitud tehnikal näiteks 20W-50 õlide kasutamine kogu maailmas väga levinud, samas edumeelsem ja jõukam rahvas kasutab probleemideta 15W-60 või 20W-60 täissünti.
Et sünteetilised õlid hakkavad eelnevalt mineraali peal olnud mootoritel vana saasta lahustama ja õlikanaleid kinni võtma, peaks olema üldiselt teada juba vabariigi algusest, mil LADA-dele äsja turule tulnud Teboili sisse valati. Teine asi on tihendid/simmerid, sest tollased materjalid polnud mõeldud tänapäeva sünt-õlides sisalduvat keemiat taluma.
Kas nõukaaja laiatarbetehnikale on 400+ eeguse liitrihinnaga õli sissevalamine rahaliselt mõistlik, see on hoopis teine (äärmiselt subjektiivne) teema.
Et sünteetilised õlid hakkavad eelnevalt mineraali peal olnud mootoritel vana saasta lahustama ja õlikanaleid kinni võtma, peaks olema üldiselt teada juba vabariigi algusest, mil LADA-dele äsja turule tulnud Teboili sisse valati. Teine asi on tihendid/simmerid, sest tollased materjalid polnud mõeldud tänapäeva sünt-õlides sisalduvat keemiat taluma.
Kas nõukaaja laiatarbetehnikale on 400+ eeguse liitrihinnaga õli sissevalamine rahaliselt mõistlik, see on hoopis teine (äärmiselt subjektiivne) teema.