05-10-2009, 14:04 PM
Ma olen sõitnud Ladaga (teadmata läbisõiduga 1973.aasta Vaz 2101), mootoris Addinoli 5W40 täissünt. Tulemus: mootor ei lekkinud, õli kulu jäi samale tasemele varasemaga. Subjektiivne väide on, et õlivahetuse järel jäi just klappide osa varasemast vaiksemaks.
Ja mis peamine: kui õlipumba ajamis andis otsad see sisehambumisega hammasratas, millelt käivad nii jagaja kui õlipump (mootor töötab, aga survet pole), päästis tõenäoliselt sünteetiline õli mu masina jõuallika. Jätsin masina seisma siis, kui mootoril jõud kaduma hakkas (jäin juba õlitule süttimisel esialgu seisma, kuid lekkeid ja muid õlipuuduse tunnuseid avastamata sõitsin edasi). Piisas uue hammasratta paigaldamisest, ja mootor võttis taas eluvaimu sisse ning kulges edaspidi sama edukalt. Kannatas isegi lumerajasõitu. Küllap käiks praegugi, kui auto kere ümbert peeneks pruuniks tolmuks ei oksüdeeruks.
Minu sõnum on aga lihtne: kasutage nii kallist õli, kui kalliks te oma plekist pruuti hindate. Minugi poolest võite mootorisse ka tavotti, piduri- ja toiduõli valada. Eks see ole igaühe enda asi.
Paljud õlitootjad toodavad aga spetsiaalseid nn Harrika õlisid õhkjahutusega neljataktilistele mootorrattamootoritele. Need on küll kallid, aga oma olemuselt kõige lähemad sellele, mida M-lised vajavad.
A.
Ja mis peamine: kui õlipumba ajamis andis otsad see sisehambumisega hammasratas, millelt käivad nii jagaja kui õlipump (mootor töötab, aga survet pole), päästis tõenäoliselt sünteetiline õli mu masina jõuallika. Jätsin masina seisma siis, kui mootoril jõud kaduma hakkas (jäin juba õlitule süttimisel esialgu seisma, kuid lekkeid ja muid õlipuuduse tunnuseid avastamata sõitsin edasi). Piisas uue hammasratta paigaldamisest, ja mootor võttis taas eluvaimu sisse ning kulges edaspidi sama edukalt. Kannatas isegi lumerajasõitu. Küllap käiks praegugi, kui auto kere ümbert peeneks pruuniks tolmuks ei oksüdeeruks.
Minu sõnum on aga lihtne: kasutage nii kallist õli, kui kalliks te oma plekist pruuti hindate. Minugi poolest võite mootorisse ka tavotti, piduri- ja toiduõli valada. Eks see ole igaühe enda asi.
Paljud õlitootjad toodavad aga spetsiaalseid nn Harrika õlisid õhkjahutusega neljataktilistele mootorrattamootoritele. Need on küll kallid, aga oma olemuselt kõige lähemad sellele, mida M-lised vajavad.
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!