K: AVIA head ja vead , tehnilist juttu ja teadmisi?
#15

AVIA eelsüüteküünal ja sellele kütte tilgutamine on täiesti sarnane IFA diislite eelsüüteküünla süsteemile. Kütte dosaatoril on imepeened avad, mis lasevad kütet edasi küünlale. Seega on väga kerge tulema ummistuse oht ja seda peaks aeg-ajalt jälgima. IFA puhul sai ka kasutatud startgaasi, lastes seda otse sisselaskekollektorisse ja samas kohe see põlema süüdatud ja ka kohe käivitit andes, sama efekt- imes leegi otse silindrisse.
Mäletan, kui esimesed A 30-d Pärnu 7 Autobaasi saabusid. See oli vist 81. a. Need said veel viimase lõpu vanu musti numbreid EAI seeriast. AVIA oli oma tehnika ja lõppviimistluse (kabiini värvkatte) poolest võrreldes vene masinatega ikka ehtne "lääne" tehnika. Tehasevarustuses oli kaasas tagurduslatern ja isegi tagumine udutuli. Palju sõltus ikka juhist, kelle kätte uued masinad olid usaldatud. Meenub, et palju hilisema aastakäiguga A 31-id oli juba hulga maha kantud, aga esimesena saabunud 2 EAI numbritega vana A 30 olid veel heas korras ja ka välja nägid head.
Ise sõitsin AVIA-ga vähe. Kuu aega andsin puhkust peaaaegu uhiuue A 31-ga ja üks tutikas A-21 sai Hiiult Pärnusse toimetatud.
Kuna AVIA-l on suht aeglase käiguga diisel, on tema "magus" kiirus maanteel 80 km/h
Pidurid on AVIA-l väga head. Õlipidur, mida võimendab õhk, õhutoide kompressorilt.
Esisild pehme vedrustusega keerdvedrudel, ehitus sarnane nagu Moskvitsil, kuluosad on ðarniirid, puksid. Raskete koormate vedamisel andis rooli ikka kruttida.
Roolisambal oleva käighoovastikuga autodel hoovastiku kuludes muutus käikude lülitamine ebatäpseks. Viimase lõpu kastikatel A- 31 oli juba paigaldatud 5 käiguline kast endise 4 käigulise asemel.
Mootori töötamisel tekib kirbe ving nagu ka IFAdel ja Ikarustel. Neil mootoritel oli ühe avaga pihusti otsad ja pööriskambriga kolvid. Ilmselt siis sellest. Tänapäeva mootoritel kasutatakse sõelpihustiga otsi ja vastavalt pihustitüübile ka keskelt koonusekujulise põlemiskambriga kolbe. Nendel heitgaaside õhk puhtam. Paljud ehitasid AVIA kabiini taha heitgaasitoru üles taeva poole.
Kabiin on ruumikas kolmele sõitjale, uuel masinal ka vaikne.
A 31 Kastiautodel on pikem teljevahe ja pikem raam, A 31 furgoonidel lühem
AVIA veermik ja kabiin pärineb 70.ndate Renault kergveokalt, tðehhid hakkasid Aviasid litsentsi järgi vorpima.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
K: AVIA head ja vead , tehnilist juttu ja teadmisi? - Autor: ryblik1 - 17-10-2009, 23:57 PM
RE: K: AVIA head ja vead , tehnilist juttu ja teadmisi? - Autor: anski - 18-10-2009, 05:08 AM
RE: K: AVIA head ja vead , tehnilist juttu ja teadmisi? - Autor: krjaak - 18-10-2009, 07:36 AM
RE: K: AVIA head ja vead , tehnilist juttu ja teadmisi? - Autor: 2715 - 18-10-2009, 13:49 PM
RE: K: AVIA head ja vead , tehnilist juttu ja teadmisi? - Autor: Timm - 18-10-2009, 16:42 PM
RE: K: AVIA head ja vead , tehnilist juttu ja teadmisi? - Autor: Varblane - 18-10-2009, 17:52 PM
RE: K: AVIA head ja vead , tehnilist juttu ja teadmisi? - Autor: hyva - 18-10-2009, 18:20 PM
RE: K: AVIA head ja vead , tehnilist juttu ja teadmisi? - Autor: Mister X - 20-10-2009, 00:04 AM
RE: K: AVIA head ja vead , tehnilist juttu ja teadmisi? - Autor: Vanatehnika - 21-10-2009, 19:27 PM
RE: K: AVIA head ja vead , tehnilist juttu ja teadmisi? - Autor: svenson - 22-10-2009, 10:53 AM
RE: K: AVIA head ja vead , tehnilist juttu ja teadmisi? - Autor: Aare - 22-10-2009, 12:37 PM
RE: K: AVIA head ja vead , tehnilist juttu ja teadmisi? - Autor: motamees - 22-10-2009, 18:39 PM
RE: K: AVIA head ja vead , tehnilist juttu ja teadmisi? - Autor: ryblik1 - 22-10-2009, 17:58 PM
RE: K: AVIA head ja vead , tehnilist juttu ja teadmisi? - Autor: Aare - 23-10-2009, 10:10 AM
RE: K: AVIA head ja vead , tehnilist juttu ja teadmisi? - Autor: taruvaras - 23-10-2009, 13:09 PM
RE: K: AVIA head ja vead , tehnilist juttu ja teadmisi? - Autor: ryblik1 - 25-10-2009, 13:17 PM
RE: K: AVIA head ja vead , tehnilist juttu ja teadmisi? - Autor: hulgus - 25-10-2009, 21:30 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne