28-10-2009, 22:27 PM
(21-10-2009, 22:45 PM)argo1974 Kirjutas: Resokad kujutavad endast lihtsamat sorti ülelaadimise võimalust ning enne toimivate turbolahenduste tulekuni neile vaevalt asendust leidub. Pealegi, kaasaegsetel 2T-mootoritel võetakse resokad appi ka läbipuhumise tõhustamiseks. Seejuures mõjub resoka poolt tekitatav alarõhulaine kogu sisselasketrakti ulatuses ehk ülevoolukanalitest/karterist imetakse küttesegu silindrisse/väljalaskesse, reed-klapp tõmmatakse lahti ja imetakse lisa.Alarõhulaine tekitab konkreetselt öelduna resoka laienev osa. Ma mõtlesin pigem resokat kui lainepeegeldit (tagumine koonus). See nimelt töötab ainult kindlatel pööretel, mis ongi 2-taktilisele andnud "äkilise" image. Racing sääruga oli üsna teravalt tunda see koht, kus "resokas" end taha haakis. Pritse on selles mõttes vähemkapriissem, et puudub vajadus põlemata küttesegu tagasi trikitada.
