05-11-2009, 18:33 PM
Seda muuseumi jalgratast vaevalt keegi katsesõidule lubab, ja õige ka. Pildil paistab üsna vaevatud olemisega, eriti muidugi rattad ja kett.
Veel "jalgrattaleiutamisest" :
Eelpool mainitud raamatust "100 aastat jalgrattasporti Eestis" võib näiteks lugeda, et 1893 aasta sügisel korraldas Tartu Jalgrattaselts lisaks tehaseratastega kihutamisele ka võistluse omatehtud jalgratastele, nn "talurahva võistluse". Osales 6 meest, neist 3 "kõrgrattal" (st. "ämblikul" ehk "highwheelil"), milledest üks oli valmistatud täielikult puidust.
Järgmisel aastal oli juba 12 ratast võistlemas, paljud väga primitiivsed ja lagunesid sõidu käigus, aga August Jakobson Kilingi-Nõmmest oli valmistanud ratta, mis ei jäänud konkurentsis alla tehase jalgratastele.
Ja veel teemas puudutatud lätlaste tegemistest :
Kohalik läti ajaleht kirjutas 1938-l aastal teismelistest vendadest Raadsidest, kes valmistasid omale 2 puidust jalgratast, ainult ketid olid metallist, isegi tagaratta vabajooks oli valmistatud. Ja pildil on noorem vendadest küll päris pisikese poisikese mõõtu...
Veel "jalgrattaleiutamisest" :
Eelpool mainitud raamatust "100 aastat jalgrattasporti Eestis" võib näiteks lugeda, et 1893 aasta sügisel korraldas Tartu Jalgrattaselts lisaks tehaseratastega kihutamisele ka võistluse omatehtud jalgratastele, nn "talurahva võistluse". Osales 6 meest, neist 3 "kõrgrattal" (st. "ämblikul" ehk "highwheelil"), milledest üks oli valmistatud täielikult puidust.
Järgmisel aastal oli juba 12 ratast võistlemas, paljud väga primitiivsed ja lagunesid sõidu käigus, aga August Jakobson Kilingi-Nõmmest oli valmistanud ratta, mis ei jäänud konkurentsis alla tehase jalgratastele.
Ja veel teemas puudutatud lätlaste tegemistest :
Kohalik läti ajaleht kirjutas 1938-l aastal teismelistest vendadest Raadsidest, kes valmistasid omale 2 puidust jalgratast, ainult ketid olid metallist, isegi tagaratta vabajooks oli valmistatud. Ja pildil on noorem vendadest küll päris pisikese poisikese mõõtu...